Wakacyjne wyjazdy nie ograniczają się wyłącznie do podróży lotniczych. Coraz więcej osób decyduje się na wypoczynek z przyczepą kempingową, łącząc mobilność z wygodą i możliwością swobodnego zwiedzania. Kluczową kwestią jest jednak właściwy dobór auta – zwłaszcza, gdy przyczepa waży od 1500 do 3500 kg. W niniejszym rankingu 2025 prezentujemy modele, które bez problemu radzą sobie z holowaniem nawet najcięższych przyczep.
W Rankingu 2025 uwzględniliśmy modele, które sprawdzają się w roli auta do przyczepy kempingowej o masie 1500-3500 kg. Kluczowe były trzy kryteria: maksymalny uciąg, komfort jazdy na długich trasach oraz systemy wspomagające kierowcę podczas holowania.
Volvo XC60 uplasowało się na szczycie naszego zestawienia, bo łączy komfort premium z realnymi zdolnościami do holowania. Wersje plug-in hybrid T6 i T8 z napędem AWD pozwalają ciągnąć przyczepy o dużej masie, a do tego oferują pełen pakiet wsparcia kierowcy: system stabilizacji przyczepy, kamery 360°, pneumatyczne zawieszenie i przestronne, funkcjonalne wnętrze. To wszystko sprawia, że Volvo dostępne w ofercie mamGO to samochód, który wyróżnia się na tle konkurencji.
Niektóre trasy wymagają od samochodu nie tylko zdolności holowniczych, ale także odpowiednich właściwości terenowych. Dla użytkowników, którzy planują wyprawy w trudniejszych warunkach, stworzyliśmy osobny ranking aut terenowych – modele 4x4 do zadań specjalnych.
Na czele naszego rankingu aut do holowania przyczepy kempingowej stoi dobrze znane na polskich ulicach Volvo XC60. Ten średniej wielkości SUV klasy premium łączy skandynawski minimalizm i elegancję z praktycznym podejściem. Wnętrze tego modelu zapewnia komfortową przestrzeń zarówno z przodu, jak i z tyłu, a regularny kształt bagażnika i pojemność sięgająca nawet 1 395 litrów po złożeniu oparć tylnej kanapy, czynią z niego funkcjonalny wybór dla rodzin. Warto podkreślić, że dzięki wysokiej pozycji za kierownicą i dobrej widoczności XC60 nie tylko sprawdza się podczas długiej trasy kempingowej, ale i w eksploatacji miejskiej. Model oferuje też opcjonalne udogodnienia, takie jak panoramiczny dach, pneumatyczne zawieszenie czy system kamer 360°, które dodatkowo podnoszą komfort jazdy i ułatwiają manewrowanie. Na uwagę zasługuje także bardzo dobra jakość wykonania i bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa, charakterystyczny dla szwedzkiej marki.
Pod względem technicznym, XC60 oferowany jest obecnie w wersji plug-in hybrid, w dwóch odmianach (T6 i T8), różniących się całkowitą mocą układu. Standardem jest napęd na cztery koła, co ułatwia holowanie przyczepy. Wersje plug-in hybrid (T6 i T8) mogą ciągnąć przyczepy z hamulcem o masie do 2 250 kg, co czyni XC60 solidnym wyborem dla osób planujących transport łodzi, przyczepy kempingowej czy lawety. Hak holowniczy jest opcjonalny, a maksymalny nacisk na ten element może wynosić do 100 kg. Volvo oferuje funkcję stabilizacji przyczepy podczas jazdy, co zwiększa bezpieczeństwo na trasie. W połączeniu z wysokim poziomem niezawodności XC60 to uniwersalny samochód dla tych, którzy oczekują komfortu, bezpieczeństwa i realnej funkcjonalności w różnych okolicznościach.
Zobacz pozostałe modele Volvo dostępne na mamGO.pl.
Japońska Mazda CX‑60 to elegancki, SUV klasy premium, który łączy wysoki komfort, przestronne wnętrze i nowoczesną technologię, także w obszarze zastosowanych napędów. Kabina pomieści wygodnie pięć osób z dużym bagażem – pojemność bagażnika to ok. 570 litry, a po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do ok. 1 726 litrów. Wnętrze przykuwa uwagę jakością wykonania, dopracowanymi detalami oraz funkcjonalnością – kierowca ma do dyspozycji cyfrowy kokpit, intuicyjny system multimedialny i ergonomiczne fotele. Model ten wykorzystuje platformę, zapewniającą dobrą stabilność prowadzenia, między innymi dzięki zaawansowanej konstrukcji zawieszenia.
Na tle wielu konkurentów w swojej klasie CX‑60 wyróżnia się imponującymi możliwościami holowniczymi. Wersje z napędem plug-in hybrid (2.5 l PHEV) oraz Diesla 3.3 l mogą holować przyczepy z hamulcem o masie do 2 500 kg, a maksymalne obciążenie kuli haka wynosi 100 kg. Wszystko to czyni CX‑60 gotowym autem na weekendowe wypady z przyczepą lub łodzią – przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu niezawodności, komfortu i zaawansowanych technologicznie rozwiązań typowych dla Mazdy.
Pozostałe modele znajdziesz w aktualnej ofercie mamGO.
Kia Sorento w wersji z silnikiem Diesla to kolejny wszechstronny SUV, oferujący holowanie cięższych przyczep. Pod maską pracuje sprawdzony silnik 2.2 CRDi o mocy 201 KM, zestawiony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła, który w tej konfiguracji oferuje nie tylko płynną jazdę i dobrą dynamikę, ale przede wszystkim solidne możliwości uciągu – przyczepy z hamulcem mogą ważyć do 2 500 kg. To wynik, który pozwala na swobodne holowanie dużych przyczep kempingowych, łodzi czy innego sprzętu rekreacyjnego.
Wnętrze Sorento wyróżnia się przestronnością – model oferuje siedem miejsc w standardzie (opcjonalne jest 6 miejsc na indywidualnych, komfortowych fotelach), a trzeci rząd można łatwo złożyć, aby uzyskać pojemność bagażnika przekraczającą 800 litrów. Użytkownicy docenią wysoki komfort podróży i nowoczesne wyposażenie – już w podstawowych wersjach znajdują się m.in. systemy asystujące kierowcy, kamera cofania oraz inteligentny tempomat. Dostępne są też opcjonalne udogodnienia, takie jak system kamer 360°, czy pneumatyczne zawieszenie tylnej osi (w wyższych wersjach). Dla osób szukających niezawodnego, rodzinnego SUV-a z realnymi możliwościami transportowymi, Sorento z dieslem to praktyczny wybór.
Ale nie tylko SUVy nadają się do ciągnięcia przyczep. W tej roli bardzo dobrze sprawdzają się także duże auta z nadwoziem typu kombi. Czas na jeden z popularniejszych modeli z tego segmentu: Skoda Superb Combi w aktualnej generacji to komfortowe i funkcjonalne kombi klasy średniej, które zaskakuje nie tylko przestronnością, ale i solidnymi możliwościami holowniczymi. Wersje wysokoprężne 2.0 TDI, szczególnie w wariancie 150 lub 193 KM z napędem 4x4 i skrzynią DSG, pozwalają na holowanie przyczepy hamowanej o masie do 2 200 kg (w zależności od konfiguracji). To sprawia, że Superb sprawdzi się jako auto do ciągnięcia średniej wielkości przyczepy kempingowej, łodzi czy nawet lawety.
Przestrzeń ładunkowa to jeden ze znaczących atutów tego modelu – bagażnik ma 690 litry pojemności w standardowej konfiguracji, a po złożeniu oparć tylnej kanapy rośnie do 1 920 litrów. Superb Combi oferuje duży rozstaw osi, co przekłada się na świetną przestrzeń dla pasażerów z tyłu, duży komfort w trasie i pewność prowadzenia. Wnętrze wykończone jest solidnie i funkcjonalnie, a standardowe wyposażenie obejmuje m.in. aktywny tempomat, system wspomagania pasa ruchu oraz czujniki parkowania. W wyższych wersjach można zamówić m.in. adaptacyjne zawieszenie DCC, czy napęd 4x4, co jeszcze bardziej zwiększa użyteczność auta w roli samochodu holującego. Dla kierowców szukających kompromisu między codzienną wygodą a praktycznymi możliwościami – Superb Combi to bardzo rozsądny wybór.
Zobacz pozostałe modele Skody dostępne w ofercie.
W roli pojazdów do holowania dużych i ciężkich przyczep świetnie sprawdzają się także samochody z segmentu vanów. Jednym z nich jest Ford Transit. Transit to klasyka gatunku wśród samochodów użytkowych, ale też solidna baza jako pojazd do holowania ciężkich przyczep. W wersjach z silnikami 2.0 EcoBlue, szczególnie w odmianach 170 KM lub 185 KM z napędem na tylne koła, lub AWD, Transit może holować przyczepy z hamulcem o masie do 3 500 kg, co czyni go jednym z najlepszych wyborów wśród aut dostawczych do tego typu zastosowań. Możliwość fabrycznego doposażenia w hak z systemem kontroli toru jazdy przyczepy dodatkowo zwiększają bezpieczeństwo i stabilność zestawu, nawet przy dużym obciążeniu.
Wnętrze Transita w wersji brygadowej lub osobowej oferuje sporo miejsca dla 6-7 osób, przy zachowaniu przestrzeni bagażowej, która może mieć od kilkuset do nawet kilku tysięcy litrów – w zależności od wersji nadwoziowej (L2, L3, L4) i wariantu wysokości (H2, H3). Kabina kierowcy została unowocześniona i może być wyposażona m.in. w system Ford SYNC 4 z dużym ekranem dotykowym, kamerę cofania, klimatyzację automatyczną czy rozbudowane systemy wspomagające prowadzenie. Parametry Transita sprawiają, że to nie tylko narzędzie pracy, ale również pojazd, który sprawdzi się w roli auta do transportu ludzi, sprzętu i przyczepy.
Zobacz pozostałe modele dostępne w naszej ofercie.
W zestawieniu najlepszych samochodów do ciągnięcia przyczepy kempingowej zwycięzcą okazało się Volvo XC60 – SUV klasy premium, który oferuje komfort jazdy, napęd AWD i zdolność holowania do 2250 kg, co czyni go funkcjonalnym i uniwersalnym wyborem dla miłośników caravaningu. Na drugim miejscu znalazła się Mazda CX-60, która dzięki napędowi plug-in hybrid lub 3.3 l Diesel pozwala na holowanie przyczepy o masie do 2500 kg, zachowując przy tym stabilność prowadzenia oraz wysoki poziom niezawodności. Trzecie miejsce w rankingu zajęła Kia Sorento z silnikiem 2.2 CRDi, która oferuje mocny uciąg do 2500 kg, napęd 4x4 i przestronne, rodzinne wnętrze.
W ofercie mamGO.pl klienci, którzy planują podróże z przyczepą, znajdą samochody do holowania 1500-3500 kg w różnych formach finansowania. Aktualne oferty modeli do ciągnięcia przyczepy kempingowej są dostępne na naszej stronie. Prócz tego konsultanci mamGO są gotowi odpowiedzieć na ewentualne, dodatkowe pytania i przedstawić możliwości dla przedsiębiorców oraz klientów indywidualnych.
Ale nie każdy, planując wakacyjny wyjazd czy dłuższą podróż, potrzebuje auta do holowania przyczepy. Czasem ważniejsze okazują się dobre właściwości terenowe i pewność prowadzenia na zróżnicowanej nawierzchni – od górskich serpentyn po piaszczyste drogi. Z myślą o takich kierowcach przygotowaliśmy zestawienie: „Najlepszy samochód terenowy – ranking niezawodnych modeli 4x4 do zadań specjalnych”.
Źródło:
volvo.pl
mazda.pl
kia.pl
skoda.pl
ford.pl
Napisz do nas wiadomość