W niniejszym zestawieniu przygotowaliśmy ranking modeli, które wyróżniają się najmniej awaryjną automatyczną skrzynią biegów. Skupiliśmy się na autach, które zdobyły uznanie dzięki bezproblemowej eksploatacji i trwałości przekładni, bez względu na to czy szukasz samochodu z automatem do miasta, czy planujesz dłuższe trasy.
Przygotowując ten ranking aut z automatyczną skrzynią 2025, skupiliśmy się na modelach wykorzystujących skrzynie o ugruntowanej renomie (np. od takich producentów skrzyń jak ZF czy Aisin) lub posiadających unikalne, autorskie rozwiązania (jak e-CVT Toyoty), które od lat udowadniają swoją ponadprzeciętną trwałość. Analizowaliśmy, w jakim stopniu charakterystyka skrzyni biegów współgra z przeznaczeniem danego modelu, by ostatecznie przejść do finalnej oceny.
Toyota Corolla Hybrid to absolutny numer jeden i bezdyskusyjny zwycięzca naszego rankingu aut z automatem 2025. Od lat pozostaje liderem sprzedaży i symbolem hybrydowej rewolucji w Polsce. Jej sukces to efekt dopracowanego napędu piątej generacji, legendarnej niezawodności oraz niskiej utraty wartości.
Niektórzy kierowcy chcą połączyć komfort jazdy, jaki daje automatyczna skrzynia biegów, z nietuzinkowym wnętrzem. Z myślą o nich przygotowaliśmy osobne zestawienie modeli wyróżniających się stylistyką kabiny i dbałością o detale. Znajdziesz je na końcu artykułu.
Zwycięzcą rankingu 2025 najmniej awaryjnych skrzyń biegów niezaprzeczalnie jest Toyota Corolla Hybrid. Układ hybrydowy Toyoty opiera się na pancernej i niezawodnej przekładni e-CVT. W tym popularnym modelu została ona skalibrowana pod kątem maksymalnej wydajności i oszczędności w codziennej jeździe. Jej konstrukcja, pozbawiona większości elementów ciernych typowych dla klasycznych automatów, czyni ją praktycznie bezobsługową i odporną na trudy miejskiej eksploatacji. Warto też podkreślić, że obecne generacje bezstopniowej skrzyni biegów e-CVT zapewniają lepszy komfort akustyczny, ograniczając wkręcanie motoru spalinowego na wysokie obroty do minimum.
Świetnie sprawdzi się jako auto z automatyczną skrzynią biegów do miasta, gdzie zaprezentuje płynność ruszania, cichą pracę w trybie elektrycznym i minimalne zużycie paliwa w korkach. Corolla z e-CVT to wzorzec niezawodności w segmencie kompaktowych aut z automatem. Warto podkreślić, że identyczną technologię, w różnych wariantach mocy, Toyota stosuje w swoich bestsellerach, takich jak Yaris, C-HR czy RAV4, które również cieszą się opinią trwałych i ekonomicznych modeli z automatyczną skrzynią.
Zobacz pozostałe modele Toyoty dostępne na mamGO.
Lexus ES 300h jest wyposażony w hybrydowy układ napędowy czwartej generacji, którego sercem jest planetarna przekładnia bezstopniowa e-CVT, uznawana za jedno z najnowocześniejszych rozwiązań w segmencie hybrydowych samochodów z automatyczną skrzynią biegów. Nie znajdziemy tu paska, kół stożkowych (charakterystycznych dla automatów CVT) ani skomplikowanych zestawów sprzęgieł. Całość opiera się na prostym i genialnym mechanizmie zębatym, który zarządza przepływem mocy z silnika spalinowego i elektrycznego, gwarantując aksamitną płynność jazdy.
Ta technologia czyni z Lexusa ES idealny samochód hybrydowy z automatyczną skrzynią biegów, doskonały do komfortowego połykania kilometrów, zarówno w mieście, jak i na długich trasach. Brak szarpnięć i niemal bezgłośna praca układu napędowego przy niskich prędkościach definiują luksus na nowo. Przede wszystkim jest to jednak synonim absolutnej niezawodności i trwałości automatycznych skrzyń biegów w modelach premium. Tę samą, sprawdzoną technologię znajdziemy w niemal całej gamie hybrydowej Lexusa (np. w modnych SUV-ach, takich jak NX czy RX) oraz w popularnych modelach Toyoty.
Nowe BMW Serii 5 korzysta z 8-biegowej skrzyni Steptronic, która jest dopracowaną wersją legendarnej przekładni ZF 8HP. Uważana za branżowy wzorzec, łączy w sobie cechy pozornie sprzeczne: jest niewiarygodnie szybka i sportowa, gdy tego chcemy, a jednocześnie potrafi być jedwabiście płynna i komfortowa podczas spokojnej jazdy. Jej oprogramowanie to majstersztyk, który inteligentnie dobiera przełożenia, ucząc się stylu jazdy kierowcy.
Taka charakterystyka sprawia, że BMW Serii 5 z tą skrzynią to idealne auto z automatem w trasę. Błyskawiczne redukcje ułatwiają wyprzedzanie, a ósmy bieg pozwala utrzymać bardzo niskie obroty przy prędkościach autostradowych, co przekłada się na ciszę i niskie spalanie. Wersje tej samej, cenionej skrzyni ZF znajdziemy w niemal całej gamie BMW, od Serii 3 po X5.
Aktualne modele BMW znajdziesz na naszej stronie mamGO.pl.
Sercem układu napędowego Volvo XC60 jest 8-biegowa, klasyczna przekładnia hydrokinetyczna Geartronic, której dostawcą jest renomowana japońska firma Aisin, znana jako jeden ze światowych liderów w produkcji niezawodnych automatycznych skrzyń biegów. To rozwiązanie jest synonimem jakości i trwałości. Skrzynia w Volvo została skalibrowana z naciskiem na płynność i komfort jazdy, a nie na sportowe osiągi, co idealnie pasuje do charakteru bezpiecznego, rodzinnego SUV-a.
Dzięki swojej sprawdzonej konstrukcji Geartronic to jeden z najpewniejszych wyborów na rynku wtórnym i nowych samochodów z automatyczną skrzynią biegów. Volvo XC60 to idealne auto rodzinne z automatem – przewidywalne, komfortowe i stworzone do pokonywania setek tysięcy kilometrów bez nieprzewidzianych zdarzeń. Podobne skrzynie firmy Aisin znajdziemy w całej gamie większych modeli Volvo, takich jak S90, V90 czy XC90, które również cieszą się opinią trwałych i komfortowych aut z automatem.
Pozostałe dostępne modele Volvo znajdziesz w ofercie mamGO.
Mercedes Klasy C oferuje swoją autorską, 9-biegową skrzynię hydrokinetyczną 9G-TRONIC. Duża liczba przełożeń pozwala na utrzymanie silnika w optymalnym zakresie obrotów w niemal każdych warunkach. Skrzynia działa z gracją i kulturą pracy godną marki premium, a zmiany biegów są praktycznie niewyczuwalne. Jest to konstrukcja nastawiona przede wszystkim na maksymalizację komfortu podróży.
Dzięki swojej charakterystyce Mercedes Klasy C z tą skrzynią doskonale sprawdza się w długich podróżach, gwarantując ciszę i relaks. To jeden z najlepszych przykładów samochodów z dobrym automatem klasy premium, gdzie priorytetem jest luksusowe doznanie z jazdy. Tę samą, dopracowaną przekładnię znajdziemy w większości modeli Mercedesa z napędem umieszczonym wzdłużnie. To m.in. Klasa E, S, czy SUVy GLC lub GLE.
Inne modele Mercedesa znajdziesz na naszej stronie mamGO.pl.
Mazda, po tym jak oparła się modzie na downsizing silników, po raz kolejny poszła własną drogą, tworząc unikalną, 8-biegową automatyczną skrzynię biegów Skyactiv-Drive. Zamiast klasycznego konwertera momentu obrotowego zastosowano tu mokre sprzęgło wielotarczowe. Taka konstrukcja łączy zalety skrzyni hydrokinetycznej (płynne ruszanie) i dwusprzęgłowej (szybka, bezpośrednia zmiana biegów), co daje kierowcy poczucie mechanicznego zespolenia z autem.
Mazda CX-60 to propozycja dla osób, które od automatycznej skrzyni biegów oczekują czegoś więcej niż tylko wygody: skrzynia Mazdy jest responsywna, daje sportowe odczucia i angażuje w prowadzenie. To świadomy wybór dla entuzjasty, który ceni inżynieryjną finezję i trwałość automatycznych przekładni. Podobną filozofię, choć w 6-biegowym wydaniu, Mazda stosuje w innych modelach, takich jak CX-5 czy Mazda 3, natomiast 8-biegowy wariant znajdziemy także w większym SUV-ie CX-80.
Zobacz inne modele Mazdy z naszej oferty.
Podobnie jak Toyota, Honda opracowała własny, zaawansowany system hybrydowy z przekładnią e-CVT, który w dużej mierze eliminuje klasyczną skrzynię biegów. Honda jednak nieco inaczej zaprojektowała sposób pracy całego układu napędowego swoich hybryd. W większości sytuacji koła napędzane są bezpośrednio przez mocny silnik elektryczny, a silnik spalinowy pełni rolę generatora prądu. Przekłada się to na natychmiastową reakcję na gaz i wyjątkowo płynną jazdę, bez jakichkolwiek szarpnięć. Taka konfiguracja układu sprawia, że silnik spalinowy może być albo całkowicie wyłączony, albo gdy jest potrzebny, działa w optymalnym dla siebie zakresie pracy.
CR-V obecnej generacji to doskonała propozycja dla osób szukających niezawodnego i oszczędnego SUV-a z automatyczną skrzynią biegów, zarówno do miasta, jak i na dłuższe trasy. System Hondy jest ceniony za wysoką wydajność oraz minimalistyczną, niezawodną konstrukcję, która przekłada się na trwałość automatycznych skrzyń biegów. Podobne rozwiązania, promujące płynność jazdy i niezawodność, Honda stosuje w swoich innych modelach hybrydowych, takich jak Civic czy mniejszy HR-V.
Nowa Skoda Superb oferowana jest m.in. z dopracowaną, 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią DSG, pracującą w kąpieli olejowej. Skrzynie DSG od lat są synonimem bardzo szybkich zmian biegów i wysokiej efektywności, co przekłada się na dobrą dynamikę i niskie zużycie paliwa. W najnowszym wydaniu poprawiono kulturę pracy przy niskich prędkościach, co czyni ją bardziej komfortową w miejskiej przestrzeni.
Superb z DSG to wszechstronne auto, które sprawdzi się w każdej roli – od limuzyny prezesa po pojemne, rodzinne kombi. Sprawdzone skrzynie DSG (w różnych wariantach) to fundament oferty automatycznych przekładni w całej grupie Volkswagena, m.in. w Skodzie Octavii, Kodiaqu czy Volkswagenie Passacie.
Aktualne modele Skody znajdziesz na naszej stronie.
W przypadku legendy off-roadu, jaką jest Land Cruiser, priorytety są jasne: ma być niezawodnie, wytrzymale i jeszcze raz wytrzymale. Nowa generacja korzysta z pancernej, 8-biegowej skrzyni hydrokinetycznej Direct Shift-8AT, zaprojektowanej specjalnie do pracy pod ogromnymi obciążeniami, w najtrudniejszym terenie i ekstremalnych temperaturach.
Nie jest to najszybsza ani najbardziej finezyjna skrzynia na tej liście, ale została stworzona z myślą o bezawaryjności i przetrwaniu w ciężkich warunkach. To automat do zadań specjalnych, którego główną zaletą jest legendarna już trwałość oraz odporność na "katowanie". Land Cruiser z tą skrzynią to niezawodny wół roboczy i partner na wyprawy na koniec świata. To wybór podyktowany wyłącznie potrzebą posiadania absolutnie bezkompromisowej maszyny, gdzie niezawodność automatycznej skrzyni biegów w samochodach terenowych jest absolutnym priorytetem.
Porsche 911 Carrera wyposażone jest w 8-biegową, dwusprzęgłową skrzynię PDK (Porsche Doppelkupplung), która jest uznawana za wzorzec sportowego automatu. Jej działanie jest fenomenalne – zmiany biegów w górę i w dół odbywają się w milisekundach, bez jakiejkolwiek przerwy w dostarczaniu mocy na koła. Każde polecenie wydane łopatką przy kierownicy jest wykonywane natychmiast, co daje poczucie pełnej kontroli nad autem.
Mimo swojego ekstremalnie sportowego charakteru skrzynia PDK jest również zaskakująco trwała i dobrze znosi zarówno dynamiczną jazdę po torze, jak i codzienne użytkowanie. 911 to wybór dla kierowcy, dla którego osiągi i przyjemność z jazdy są absolutnym priorytetem. Technologia PDK to wizytówka Porsche i jest stosowana w większości modeli marki, od 718 po Panamerę.
W naszym rankingu 2025 auto z automatem numer jeden to bezsprzecznie Toyota Corolla Hybrid: model, który łączy niezawodność przekładni e-CVT z oszczędnością i komfortem jazdy. Na drugim miejscu uplasował się luksusowy Lexus ES 300h ze swoją cichą i bezobsługową skrzynią e-CVT, a podium zamyka sportowo-komfortowe BMW Serii 5 z 8-biegowym automatem Steptronic.
W ofercie mamGO.pl znajdziesz również wiele innych modeli z automatyczną skrzynią biegów, które łączą trwałość z wysokim komfortem jazdy. Nasi konsultanci przedstawią aktualne opcje i metody finansowania, a dla osób szukających aut z automatem, które wyróżniają się także wyjątkowym wnętrzem, przygotowaliśmy osobne zestawienie – Ranking najciekawszych wnętrz samochodów 2025 — które modele zachwycają polskich kierowców?
Źródła:
Lexus-polska.pl
BMW.pl
Toyota.pl
Porsche.com
Skoda.pl
Volvocars.com
Mazda.pl
Mercedes-benz.pl
Honda.pl
Napisz do nas wiadomość