Ciekawostki i porady17.09.20257 min czytaniaAutor: BNP Paribas GSC

Samochód do 40 tys. zł brutto – ranking ekonomicznych modeli do jazdy miejskiej i na trasie

Pojazd reprezentujący kategorię samochodów do 40 tys. zł brutto
autor zdjęcia: Getty Images

W segmencie samochodów osobowych do 40 tys. zł brutto można znaleźć modele, które z powodzeniem łączą miejską zwinność z komfortem jazdy na trasie. W niniejszym zestawieniu uwzględniliśmy auta, których cena katalogowa lub rynkowa nie przekracza założonego budżetu brutto. Analizie poddano m.in. rocznik pojazdu, zakres dostępnego wyposażenia w tej kwocie, a także ekonomiczność eksploatacji – zarówno pod względem spalania, jak i potencjalnych kosztów serwisowych.

Modele aut w segmencie do 40 tys. zł brutto – charakterystyka oferty

  • Ranking uwzględnia wyłącznie samochody, których cena końcowa – niezależnie od wersji silnikowej czy poziomu wyposażenia – mieści się w granicy 40 tys. zł brutto. Klasyfikacja została oparta na realnych ofertach rynkowych z 2025 roku.

     

  • Na pierwszym miejscu uplasował się Citroën C3 trzeciej generacji, który wyróżnia się nie tylko oryginalnym wyglądem, ale też komfortem jazdy typowym dla tej marki. W budżecie do 40 tys. zł brutto najczęściej dostępne są wersje z prostym i oszczędnym silnikiem 1.2 PureTech o mocy 82 KM, którego konstrukcja sprzyja taniej eksploatacji w warunkach miejskich.

     

  • Zestawienie koncentruje się na przedziale do 40 tys. zł brutto, jednak równolegle przeanalizowano modele dostępne w wyższej kategorii cenowej. Ranking samochodów do 60 tys. zł brutto – zawierający m.in. nowsze roczniki i modele o szerszym zakresie wyposażenia – znajduje się na końcu artykułu i może stanowić rozszerzenie tematu dla osób rozważających elastyczniejszy budżet.

Citroen C3 III

Citroen C3 trzeciej generacji to propozycja dla osób ceniących oryginalny design i wysoki komfort jazdy. W zakładanym budżecie do 40 tys. zł brutto najczęściej spotkamy egzemplarze z benzynowym, wolnossącym silnikiem 1.2 PureTech o mocy 82 KM. To jednostka, która idealnie wpisuje się w miejski charakter auta – jest wystarczająco dynamiczna do sprawnego poruszania się po zatłoczonych ulicach i charakteryzuje się rozsądnym zużyciem paliwa, a jej prosta konstrukcja przekłada się na niższe koszty ewentualnych napraw. Zawieszenie świetnie radzi sobie z nierównościami, co czyni C3 jednym z najwygodniejszych aut w swojej klasie.

 

Dla osób pokonujących dłuższe dystanse bardziej odpowiednim wyborem może okazać się wersja z silnikiem Diesla 1.6 BlueHDi. Oferuje on lepszą elastyczność i niższe spalanie w trasie, co docenią kierowcy regularnie podróżujący poza miastem. Niezależnie od wybranej wersji silnikowej, C3 wyróżnia się przestronnym wnętrzem, jak na segment B, oraz bogatymi możliwościami personalizacji. Jego szczególną cechą są panele Airbump na drzwiach (dostępne w wybranych wersjach), które nie tylko dodają autu charakteru, ale również chronią karoserię przed drobnymi uszkodzeniami parkingowymi.

 

Sprawdź inne modele Citroena dostępne w naszej ofercie.

Honda Accord VIII

Honda Accord ósmej generacji to synonim japońskiej niezawodności i sportowego charakteru w eleganckim nadwoziu. W kwocie do 40 tys. zł brutto realnym zakupem są egzemplarze z początku produkcji, głównie z benzynowym silnikiem 2.0 i-VTEC o mocy 156 KM. To niezwykle trwała i ceniona przez użytkowników jednostka, która przy regularnym serwisie odwdzięcza się bezawaryjną pracą. Jej charakterystyka sprawia, że Accord w nadaje się do jazdy po mieście, ale pełnię swoich możliwości pokazuje w trasie, gdzie przy wyższych obrotach zapewnia świetne osiągi.

 

Alternatywą dla benzyny jest mocny i oszczędny diesel 2.2 i-DTEC o mocy 150 KM, który imponuje kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa. W jego przypadku kluczowa jest jednak weryfikacja historii serwisowej, ponieważ ewentualne naprawy osprzętu mogą być kosztowne. Cechą szczególną Accorda VIII jest jego precyzyjny układ jezdny. Wielowahaczowe zawieszenie obu osi gwarantuje doskonałe prowadzenie i stabilność w zakrętach, co czyni go jednym z najlepiej jeżdżących aut w swojej klasie

Kia Ceed II

Kia Ceed drugiej generacji to samochód oferujący europejską jakość wykonania, atrakcyjny design i wysoką niezawodność. Dysponując budżetem do 40 tys. zł brutto, można swobodnie wybierać spośród egzemplarzy z różnymi wersjami silnikowymi, zarówno benzynowymi, jak i wysokoprężnymi. Podstawową i godną polecenia jednostką benzynową jest wolnossący silnik 1.4 CVVT o mocy 100 KM. To trwała konstrukcja, która świetnie sprawdza się w mieście, zapewniając niskie koszty eksploatacji. W trasie może brakować mu nieco dynamiki, ale do spokojnej jazdy jest w zupełności wystarczający.

 

Diesel 1.6 CRDi, dostępny w wariantach mocy od 110 do 128 KM, słynie z bardzo niskiego zużycia paliwa, wysokiej trwałości i dobrej kultury pracy, co czyni go jednym z najlepszych silników w swojej klasie. W założonym budżecie można znaleźć dobrze wyposażone egzemplarze, często pochodzące z polskiego salonu. To wszechstronny kompakt, który nie wyróżnia się w żadnej kategorii, ale w każdej prezentuje solidny, wysoki poziom

 

Inne modele KIA – porównaj oferty w mamGO

Mitsubishi ASX I

Mitsubishi ASX pierwszej generacji to propozycja dla kierowców poszukujących niezawodnego i praktycznego crossovera. Jego największą zaletą jest prosta i sprawdzona konstrukcja, a w budżecie do 40 tys. zł brutto bez problemu znajdziemy zadbane egzemplarze, głównie z wolnossącym silnikiem benzynowym 1.6 MIVEC o mocy 117 KM. Ta trwała, japońska jednostka napędowa idealnie nadaje się do spokojnej jazdy po mieście, gdzie odwdzięczy się rozsądnym spalaniem i bezproblemową eksploatacją.

 

Na rynku wtórnym można również znaleźć wersje z silnikiem Diesla 1.8 DI-D o mocy 150 KM. Jest to autorska konstrukcja Mitsubishi, która zapewnia znacznie lepsze osiągi i niższe spalanie w trasie. Cechą szczególną ASX-a jest jego uniwersalność. Podwyższony prześwit ułatwia pokonywanie miejskich krawężników i poruszanie się po nieutwardzonych drogach

Opel Astra K

Opel Astra K to dojrzały i dobrze wykonany samochód kompaktowy, który w momencie debiutu oferował nowoczesną konstrukcję i znaczną redukcję masy w stosunku do poprzednika. W cenie do 40 tys. zł brutto można znaleźć egzemplarze z początku produkcji, często z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.4 Turbo o mocy 125 lub 150 KM. To udana i dynamiczna jednostka, która zapewnia dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Dzięki turbosprężarce jest elastyczna, co ułatwia jazdę zarówno w mieście, jak i na trasie, a wersja 125-konna jest w zupełności wystarczająca do codziennej eksploatacji.

 

Dla osób szukających maksymalnych oszczędności, szczególnie na dłuższych dystansach, świetną propozycją jest diesel 1.6 CDTI, szczególnie w wariancie o mocy 110 KM. Jednostka ta charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niskim spalaniem w trasie, które może spaść poniżej 5 litrów na 100 km. Cechą szczególną Astray K, która wyróżnia ją na tle konkurencji, są dostępne w wyższych wersjach wyposażenia ergonomiczne fotele z certyfikatem AGR. Oferują one ponadprzeciętny komfort i szeroki zakres regulacji, co jest nieocenione podczas długich podróży. 

 

Zobacz pozostałe modele Opla

Opel Zafira Tourer

Opel Zafira Tourer to propozycja dla dużych rodzin, które potrzebują przestronnego i funkcjonalnego vana. W budżecie do 40 tys. zł brutto znajdziemy modele z pierwszych lat produkcji, które oferują ogromną przestrzeń i wysoką wszechstronność. Wśród silników benzynowych najpopularniejszy jest turbodoładowany 1.4 Turbo o mocy 140 KM. Zapewnia on wystarczającą dynamikę do sprawnego poruszania się i cechuje się rozsądnym spalaniem, zwłaszcza w trasie. Jest to również silnik dobrze współpracujący z instalacjami LPG, co pozwala znacznie obniżyć koszty eksploatacji.

 

Alternatywą, polecaną na długie trasy, jest silnik Diesla 2.0 CDTI. Występuje on w wielu wariantach mocy (np. 130 czy 165 KM) i charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa oraz dużą elastycznością, ale jest to jednak konstrukcja bardziej skomplikowana i potencjalnie droższa w serwisowaniu niż jednostka benzynowa. Cechą szczególną Zafiry Tourer jest jej wyjątkowo funkcjonalne wnętrze z systemem aranżacji foteli Flex7, który pozwala w prosty sposób konfigurować przestrzeń dla pasażerów i bagażu. 

Skoda Superb II

Skoda Superb drugiej generacji  to samochód, który redefiniuje pojęcie przestronności w klasie średniej. W cenie do 40 tys. zł brutto można znaleźć egzemplarze z końcowych lat produkcji, które oferują komfort i funkcjonalność limuzyny. Najrozsądniejszym i najczęściej spotykanym silnikiem w tym budżecie jest diesel 2.0 TDI z systemem wtrysku Common Rail, dostępny w wariantach 140 i 170 KM. To jednostki, które idealnie pasują do charakteru Superba – są oszczędne, dynamiczne i zapewniają wysoki komfort akustyczny, co czyni je idealnym wyborem na długie trasy.

 

Dla osób poruszających się głównie po mieście i na krótszych dystansach, można rozważyć oszczędnego diesla 1.6 TDI o mocy 105 KM, choć w tak dużym aucie może mu brakować nieco dynamiki. Benzynowe silniki TSI z tego okresu (np. 1.8 TSI) bywają problematyczne, dlatego ich zakup wiąże się z większym ryzykiem. Cechą szczególną Superba II, zwłaszcza w wersji liftback, jest innowacyjny system otwierania tylnej klapy Twindoor. Pozwala on na otwarcie samego bagażnika (jak w sedanie) lub całej klapy wraz z szybą (jak w liftbacku), co znacząco zwiększa funkcjonalność auta. 

 

Pozostałe modele Skody znajdziesz na mamGO.pl 

Toyota Yaris III

Toyota Yaris trzeciej generacji to jeden z liderów segmentu B. W kwocie do 40 tys. zł brutto można znaleźć wiele egzemplarzy z różnych lat produkcji, co daje zróżnicowany wybór. Podstawowym i najczęściej spotykanym silnikiem jest trzycylindrowa jednostka 1.0 VVT-i o mocy 69 KM. To idealny motor do miasta: jest prosty, trwały i bardzo oszczędny. Jego dynamika jest wystarczająca do sprawnego poruszania się w ruchu miejskim, a niewielkie wymiary Yarisa ułatwiają manewrowanie i parkowanie.

 

Dla kierowców, którzy częściej wyjeżdżają poza miasto, lepszym wyborem będzie czterocylindrowy silnik 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 KM. Zapewnia on znacznie lepsze osiągi i wyższą kulturę pracy, a przy tym wciąż pozostaje oszczędny. Cechą szczególną Yarisa III jest jego ponadprzeciętnie przestronne wnętrze, jak na tę klasę. To jeden z nielicznych samochodów segmentu B, w którym cztery dorosłe osoby mogą podróżować w miarę komfortowych warunkach. 

Najlepsze samochody do 40 tys. zł brutto – ranking uniwersalnych modeli

W rankingu samochodów do 40 tys. zł brutto na podium uplasowały się trzy modele, które wyróżniają się najlepszym kompromisem między ceną, wyposażeniem i ekonomiką użytkowania. Na pierwszym miejscu znalazł się Citroën C3 III, doceniany za oryginalny design, komfort jazdy oraz niskie koszty eksploatacji. Drugie miejsce zajął Honda Accord ósmej generacji, synonim japońskiej niezawodności i dobrych osiągów zarówno w mieście, jak i na trasie. Trzecie miejsce przypadło Kii Ceed II, która łączy europejską jakość wykonania z szerokim wyborem silników i solidnym wyposażeniem.

Oferta mamGO jest stale aktualizowana, aby sprostać zmieniającym się potrzebom zarówno klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców. Zespół konsultantów chętnie odpowie na wszelkie pytania dotyczące dostępnych modeli i warunków zakupu, a dla osób dysponujących większym budżetem przygotowano osobny ranking samochodów do 60 tys. zł brutto

 

*Powyższe kwoty są kwotami brutto. Artykuł nie stanowi oferty. 

 

Źródła:

  1. mamGO.pl 

  2. https://rankomat.pl/samochod/uzywane-auto-do-40-tys-zl-10-polecanych-modeli

  3. opel.pl

  4. kia.pl 

  5. mitsubishi-motors.pl

  6. honda.pl 

  7. toyota.pl

  8. skoda.pl 

Kontakt

Masz pytanie?

Zadzwoń+48 519 988 355+48 22 134 00 08

Infolinia czynna:8:00 - 19:00 w dni robocze

Napisz do nas wiadomość

Znajdź odpowiedzi na pytania

Przejdź do FAQ