Ciekawostki i porady

23.08.20245 min

Szybko i wygodnie – poznaj mamGO, platformę, na której znajdziesz finansowanie aut!

Platforma mamGO to rozwiązanie dla osób, które szukają samochodu nowego lub używanego. Portal proponuje różne formy finansowania wraz z dokładnym opisem każdej z nich. Wyszukiwarka z wieloma filtrami pozwoli Ci szybko sprawdzić oferty w dowolnej chwili, kiedy tylko masz czas. Finansowanie samochodu z mamGO – poznaj dostępne opcje Portal mamGO ułatwi Ci znalezienie odpowiedniego auta oraz sposobu jego finansowania. Możesz wybierać pomiędzy leasingiem, kredytem (RRSO 15,49 %)* i wynajmem. Na stronie prezentowane są oferty modeli samochodów w różnych cenach. Zobacz także: Strefa Czystego Transportu w Warszawie: Wyjątki, ulgi, wjazd bez mandatu (mamgo.pl) Strefa Czystego Transportu w Warszawie – co oznacza dla mieszkańców? ※ (mamgo.pl) Dla kogo powstała platforma? Zarówno dla osób prywatnych, jak i przedsiębiorców. Oferty obejmują obszar całego kraju, tak więc miejsce zamieszkania nie ma znaczenia. Z jakiego finansowania możesz skorzystać na mamGO? Kredyt (RRSO 15,49 %)* – dla klientów indywidualnych, Leasing – dla przedsiębiorców, Wynajem długoterminowy – dla osób prywatnych oraz firm. Czy platforma mamGO jest łatwa w obsłudze? Platforma jest prosta i intuicyjna w obsłudze, prezentuje szeroki wybór samochodów. Oferuje także porównywarkę opcji finansowania w mamGO – wpisz maksymalną kwotę raty, na jaką możesz sobie pozwolić oraz markę auta i znajdź odpowiedni model. Proponujemy również wiele opcji filtrowania ogłoszeń, które usprawnią Twoje poszukiwania. Chcesz znaleźć pojazd bez wychodzenia z domu? Dobrze, by przynajmniej część procedury dało się przeprowadzić przez Internet? Na pewno ucieszy Cię fakt, że proces wnioskowania o kredyt (RRSO 15,49 %)* jest w pełni online, specjalnie dla Twojej wygody. Możesz także liczyć na wsparcie naszych doradców. Jeśli masz jakieś pytania: wypełnij formularz online dostępny na stronie, zadzwoń pod numer +48 519 988 355 lub +48 22 134 00 08 (infolinia jest czynna w dni robocze od 8.00 do 19.00), opłata za połączenie według stawki Twojego operatora). Zobacz też: Jak sprawdzić VIN? Na portalu znajdziesz modele samochodów dostępne u naszych partnerów handlowych, dzięki czemu możesz wybierać spośród wielu różnych pojazdów. Co ważne, w przypadku awarii lub wypadku w trakcie trwania umowy najmu, klienci mamGO mogą liczyć na wsparcie naszego partnera – firmy Arval, który oferuje Assistance 24h. Każde auto objęte jest ubezpieczeniem komunikacyjnym, a w razie potrzeby zapewniany jest pojazd zastępczy. Zielona zmiana. Dlaczego elektromobilność jest dla nas ważna? Cenisz sobie ekologiczne rozwiązania? Doskonale trafiłeś. Stawiamy na elektromobilność. Znajdziesz u nas sporo informacji o samochodach elektrycznych. Przeczytaj, dlaczego warto zdecydować się na tego typu pojazd. Niższe koszty utrzymania, brak opłat w strefach płatnego parkowania oraz wysoki komfort jazdy to za mało? Sprawdź pozostałe zalety elektryka i przekonaj się, że może być w Twoim zasięgu – m.in. dzięki temu, że znajdziesz u nas oferty używanych aut elektrycznych oraz informacje o programie „Mój Elektryk”, który umożliwia zakup samochodu wraz z dofinansowaniem. Dowiedz się więcej o programie „Mój Elektryk” na: https://mamgo.pl/elektromobilnosc Jeżeli interesują Cię kredyt (RRSO 15,49 %)*, leasing lub wynajem długoterminowy w mamGO, na pewno przydatne będą informacje, które znajdziesz tutaj: mamGO *Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) dla kredytu samochodowego z kosztem na zakup pojazdu dostępnego na platformie mamGO wynosi 15,49%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów kredytu) 67 534 zł, całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta 98 830,85 zł, oprocentowanie stałe w skali roku 12,55%, całkowity koszt kredytu 31 296,85 zł (w tym: prowizja 3 309,17 zł, odsetki 27 987,68 zł), 64 miesięcznych rat równych w wysokości 1 520,48 zł oraz ostatnia rata wyrównująca w wysokości 1 520, 13 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 10.06.2024 r. na reprezentatywnym przykładzie: Kredyt na zakup pojazdu w cenie 121 044 zł, z wpłatą własną 53 510 zł. Kredytu samochodowego udziela BNP Paribas Bank Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie 01-211 przy ul. Kasprzaka 2 zarejestrowanego w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000011571, posiadający NIP 526-10-08-546 oraz kapitał zakładowy w wysokości 147.799.870 zł w całości wpłacony. Dostępność kredytu oraz warunki kredytowania zależą od wyniku oceny zdolności kredytowej klienta dokonanej przez Bank BNP Paribas Bank Polska S.A. z siedzibą w Warszawie. Właścicielem i udostępniającym Platformę mamGO jest BNP Paribas Group Service Center S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Grzybowskiej 78, 00-844 Warszawa.Podmiotem zawierającym umowy leasingu jest BNP Paribas Leasing Services Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Grzybowska 78, 00-844 Warszawa.Podmiotem zawierającym umowy wynajmu jest Arval Service Lease Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Wołoskiej 24, 02-672 Warszawa.

Kobieta odbiera kluczyki do auta, które sfinansowała dzięki mamGO
Ciekawostki i porady
Postój taxi - jakie auto najlepiej sprawdzi się na taksówkę?
Ciekawostki i porady
23.09.2024
7 min

Jakie auto wybrać na taxi?

Samochód to dla taksówkarza zarówno miejsce, jak i narzędzie pracy. Najlepsze auto na taxi musi więc spełniać wiele wymogów, by zapewnić pełen komfort jazdy – zarówno pasażerom, jak i kierowcy. Jakie cechy powinna mieć idealna taksówka oraz jakie modele cieszą się wśród taksówkarzy największą popularnością? Wyjaśniamy! Które samochody są najlepsze na taksówkę? Niezawodne, przestronne i tanie w utrzymaniu. Nie bez przyczyny najchętniej wybierane są auta Toyoty i Skody. W tym artykule przyjrzymy się dokładniej, które modele najchętniej są wybierane przez kierowców. Czym kierować się, wybierając najlepsze auto na taxi? Jeszcze do niedawna rolę taksówek pełniły głównie duże sedany marek premium: Audi czy Mercedes. Dziś podejście do taxi jest zgoła inne i zróżnicowanie jest znacznie większe. Czym więc się kierować i jakie auto na taxi będzie najlepszym wyborem? Jedną z najważniejszych cech samochodu na taxi jest ilość miejsca dla pasażerów. Najlepiej jeśli tylna kanapa jest w stanie pomieścić trzy dorosłe osoby, dlatego warto zwrócić uwagę na wielkość środkowego miejsca, dostępność pasów bezpieczeństwa oraz wysokość tunelu środkowego. Liczy się także przestrzeń nad głową oraz miejsce na nogi. Oprócz tego auto na taxi powinno mieć bagażnik, do którego zmieszczą się spore zakupy, walizki lub złożony wózek dziecięcy. Podczas wyboru taksówki nie można jednak zapomnieć o wydatkach. W dobie wysokich cen paliw duże znaczenie ma spalanie, dlatego najczęstszym wyborem są samochody z silnikiem Diesla oraz hybrydy. O ile te pierwsze tracą na znaczeniu, to układy hybrydowe rosną w siłę. Ekonomiczne auto na taxi musi być także niezawodne – ceny napraw i części bywają bardzo wysokie, a każdy dzień auta w serwisie to dla taksówkarza strata. Top 5 najpopularniejszych modeli wśród taksówkarzy To, jakie auto na taxi wybrać, uzależnione jest oczywiście od wielu innych czynników. Dla niektórych większe znaczenie ma bogate wyposażenie, inni zwrócą uwagę na moc silnika, komfort zawieszenia czy precyzję prowadzenia auta. Mimo to do najpopularniejszych modeli aut wśród taksówkarzy należą m.in.: Toyota Prius Hybryda Toyoty to prawdziwy król oszczędności. Napęd o mocy 122 KM spala ok. 4,5 l benzyny, co jest świetnym wynikiem. Dodatkowym plusem jest wysoka bezawaryjność oraz łatwość montażu osprzętu, czyli taksometru i kasy fiskalnej. Dlaczego Toyota Prius jest tak popularna wśród taksówkarzy? Toyota Prius z oznakowaniem taxi to powszechny widok na drogach. Nie sposób się dziwić – model ten bardzo dobrze łączy najważniejsze cechy współczesnej taksówki. Jest przestrony, zadowala się niewielkimi ilościami paliwa, a dodatkowo słynie z bezawaryjności. W niektórych miastach duże znaczenie ma także proekologiczność, z której znane są hybrydowe Toyoty. Skoda Octavia Kompaktowa Skoda już od pierwszej generacji wyróżniała się sporymi gabarytami i przestronnym wnętrzem. Nie inaczej jest w najnowszej, czwartej odsłonie, zwłaszcza w odmianie limousine. Peugeot 308 Trzecia generacja modelu produkowana jest od 2021 roku i już zdążyła zyskać wiernych fanów. Główne atuty modelu to dobry stosunek ceny do jakości i atrakcyjna stylistyka. Pasażerowie docenią natomiast miękkie i komfortowe zawieszenie. Skoda Superb W rankingu nie mogło braknąć nieco większej Skody, czyli zaliczanego do klasy średniej-wyższej Superba. Model ten zapewni pasażerom najwyższą wygodę podróży i wręcz ogromną ilość miejsca na tylnej kanapie. Fiat Tipo Niewielki i niedrogi Fiat dobrze pokazuje, że współczesne taksówki przeszły sporą przemianę. Zamiast drogich, dużych limuzyn dominują dziś niewielkie auta kompaktowe. Dzięki swojej prostocie nowe Tipo jest tanie w eksploatacji, a przy tym niedrogie w zakupie. Musisz samodzielnie zastanowić się nad tym, co jest dla Ciebie najważniejsze. Jeśli przede wszystkim zależy Ci na finansach, odpowiedź na to, jaki samochód jest najbardziej ekonomiczny na taxi, jest prosta. Jednym z najbardziej ekonomicznych aut na taxi jest Fiat Tipo. Jest tani w użytkowaniu, jak i zakupie. Stawiasz przede wszystkim na komfort pasażerów? Jakie auto na taxi ma duży bagażnik i dużo miejsca dla pasażerów? Między innymi Skoda Superb, Skoda Octavia, Volkswagen Passat czy Mercedes-Benz klasy E i to właśnie nimi warto zainteresować się w pierwszej kolejności. Hybryda czy diesel? Która opcja się bardziej opłaca? Czasy taksówek z silnikiem Diesla powoli odchodzą do lamusa. Silniki te nadal są oszczędne, jednakże coraz bardziej skomplikowane. Powoduje to większą awaryjność, zwłaszcza w ruchu miejskim. Na częstych, krótkich trasach lepiej sprawdzają się układy hybrydowe z prostymi silnikami benzynowymi. Są równie oszczędne, ale lepiej dostosowane do jazdy miejskiej. Kierowcy taksówek doceniają też wyższą kulturę pracy jednostek benzynowych i możliwość jazdy w trybie elektrycznym (hybrydy plug-in). Ile kosztuje auto na taxi? Ceny najtańszych nowych modeli, takich jak Dacia Sandero czy Fiat Tipo, startują już od ok. 63-69 tys. zł. Warto jednak pamiętać, że nie musisz wykładać całej gotówki na nową taksówkę z własnej kieszeni. Obecnie na rynku dostępne są różne formy finansowania dla przedsiębiorców i firm. Na platformie mamGO znajdziesz dwie możliwości: wynajem auta na taxi lub leasing – nowych oraz używanych samochodów. Więcej na temat form finansowania na platformie mamGO przeczytasz pod tym linkiem: Potrzebujesz finansowania samochodu? Sprawdź nasze propozycje! Jak obniżyć koszty eksploatacji bez utraty komfortu? Wiemy już, jakie auto na taxi wybrać, ale jak obniżyć koszty eksploatacji? Pierwszym krokiem jest zazwyczaj montaż instalacji LPG. Oprócz tego warto korzystać z systemów zmniejszających zużycie paliwa, np. start-stop. Przewagą aut hybrydowych jest także możliwość pokonywania krótkich dystansów czy korzystania z ogrzewania bez włączania silnika spalinowego. To również wpływa na koszty eksploatacji. Czy warto instalować LPG w aucie na taxi? Autogaz wciąż jest dużo tańszy od benzyny, dzięki czemu inwestycja zwraca się szybko. Trzeba jedynie sprawdzić, czy silnik auta dobrze współpracuje z instalacjami gazowymi. Nie pozwala na to także wynajem aut na taxi. Podmiotem zawierającym umowy leasingu jest BNP Paribas Leasing Services Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Grzybowska 78, 00-844 Warszawa.Podmiotem zawierającym umowy wynajmu jest Arval Service Lease Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Wołoskiej 24, 02-672 Warszawa. Źródło: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/ou475 https://www.gov.pl/web/infrastruktura/porzadkujemy-rynek-przewozu-osob https://samorzad.gov.pl/web/powiat-jasielski/dokonanie-lub-wykreslenie-adnotacji-w-dowodzie-rejestracyjnym-wspolwlasciciela-zastawu-rejestrowego-gaz-hak-taxi-nauka-jazdy-eurovat-pit-cit-bus-100kmh

Zdenerwowana kobieta przy samochodzie, za wycieraczką którego, jest mandat - nowy taryfikator mandatów 2024 r.
Ciekawostki i porady
23.09.2024
7 min

Taryfikator mandatów 2024 – co się zmieniło?

Każda zmiana w taryfikatorze mandatów budzi emocje wśród kierowców. Nowy nie wprowadził jednak tak dużej rewolucji, jak ten z 2022 r. Co warto wiedzieć o mandatach w 2024 roku? Co się zmieniło w 2024 roku? Nowy taryfikator mandatów Wszyscy pamiętamy jeszcze podwyżki mandatów z 2022 roku – od 1 stycznia maksymalna stawka wyniosła już nie 500, a 5000 zł lub 6000 zł w przypadku kilku wykroczeń. Wzrosła też maksymalna liczba punktów karnych za jedno wykroczenie: do 15 (wcześniej max. 10). Dodatkowo policjant może skierować sprawę do sądu, co wiąże się z karą grzywny do 30 tys. zł. W skrajnych przypadkach stosowana jest kara pozbawienia wolności. W nowym taryfikatorze szczególną ochroną objęto pieszych – to właśnie za przewinienia związane z nimi można otrzymać największą liczbę punktów. Przykładowo nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu przy przejeżdżaniu przez pasy wynosi 1500 zł i 15 punktów karnych. Obecny rok nie przyniósł tak wielu zmian. 14 marca 2024 r. wszedł w życie przepis o konfiskacie aut pijanych kierowców. Do konfiskaty może dojść w momencie, gdy kierowca jest właścicielem auta, a stężenie alkoholu we krwi przekracza 1,5 promila. Z utratą auta muszą liczyć się także kierowcy, którzy spowodowali wypadek pod wpływem alkoholu lub uciekli z miejsca wypadku. Czy wiesz, że… mandat za brak przeglądu w 2024 roku wynosi od 1500 do 5000 zł? Mandaty za przekroczenie prędkości w 2024 r. Zmiany w taryfikatorze mandatów odbiły się szerokim echem, ale najwięcej uwagi poświęcono stawkom za przekroczenie prędkości. O ile w starym taryfikatorze maksymalna kara wynosiła 500 zł, to w nowej odsłonie przepisów jest ona znacznie bardziej surowa. Najwyższy mandat to 2500 zł, a po ponownym złamaniu przepisów – aż 5000 zł. Ile wynosi mandat za prędkość od 17 września 2022 roku? Oto poszczególne przedziały: do 10 km/h – 50 zł mandatu i 1 punkt karny; o 11–15 km/h – 100 zł mandatu i 2 punkty karne; o 16–20 km/h – 200 zł mandatu i 3 punkty karne; o 21–25 km/h – 300 zł mandatu i 5 punktów karnych; o 26–30 km/h – 400 zł mandatu i 7 punktów karnych; o 31–40 km/h – 800 zł mandatu (w warunkach recydywy 1600 zł) i 9 punktów karnych; o 41–50 km/h – 1000 zł mandatu (w warunkach recydywy 2000 zł) i 11 punktów karnych; o 51–60 km/h – 1500 zł mandatu (w warunkach recydywy 3000 zł) i 13 punktów karnych; o 61–70 km/h – 2000 zł mandatu (w warunkach recydywy 4000 zł) i 14 punktów karnych; o 71 km/h i więcej – 2500 zł mandatu (w warunkach recydywy 5000 zł) i 15 punktów karnych. W 2024 roku mandaty za przekroczenie prędkości nie uległy zmianie. Spowodowanie kolizji a mandat Nowością jest także wyższy mandat za kolizję drogową. Po spowodowaniu jej, kierowca zapłaci w 2024 roku od 500 do 5000 zł, w zależności od klasyfikacji zdarzenia drogowego. Wyróżnione zostały cztery kategorie: Mandat podstawowy (500 – 1000 zł): dotyczy kolizji drogowej bez poważnych uszkodzeń pojazdów i mienia. Mandat za spowodowanie kolizji w wyniku niebezpiecznej jazdy (1000 – 3000 zł): np. pod wpływem alkoholu, po przekroczeniu prędkości lub po wymuszeniu pierwszeństwa; Mandat za spowodowanie kolizji z poważnymi skutkami materialnymi (1500 – 5000 zł): jeśli straty materialne są wyższe, oprócz wypisania mandatu policjant może dodatkowo skierować sprawę do sądu. Mandat za spowodowanie kolizji z udziałem pieszych (2000 – 5000 zł): najsurowiej karane są kolizje, w których uczestniczą piesi. Oprócz mandatu kierowca może otrzymać 15 punktów karnych, a nawet stracić prawo jazdy. Recydywa drogowa – dlaczego warto jeździć zgodnie z przepisami? Nowy taryfikator mandatów wprowadził nie tylko wyższe stawki, ale także tzw. recydywę. Co to znaczy? Jest to podwojenie stawki w momencie, gdy kierowca dopuści się tego samego przewinienia drugi raz. Kara recydywy dotyczy tylko wysokości mandatu – punkty karne pozostają bez zmian. Jak zapłacić mandat? Od 2018 roku radiowozy wyposażone są w terminale płatnicze, wiec mandat można zapłacić na miejscu kartą lub BLIK-iem. Jeśli jednak wolisz zrobić to w późniejszym terminie, istnieje kilka opcji. Opłatę można uiścić m.in. w banku lub na poczcie. Odpowiedni druk otrzymasz od policjanta. Jeszcze wygodniejszym rozwiązaniem jest płatność internetowa. Jak zapłacić mandat online? Zaloguj się do konta bankowego lub aplikacji bankowej. Wybierz przelew podatkowy i formularz „Mandaty”. Uzupełnij dane Pierwszego Urzędu Skarbowego w Opolu, do którego trafiają opłaty za wszystkie mandaty wystawione przez policję. Jako typ identyfikatora wybierz własny numer PESEL. Serię i numer mandatu wpisz w polu „Identyfikator zobowiązania”. Potwierdź operację. Co w sytuacji, gdy brakuje gotówki? Mandat na raty Mandat kredytowany należy zapłacić w ciągu 7 dni od jego wystawienia. Kierowca, który nie jest w stanie zorganizować pełnej kwoty, może skorzystać z rozłożenia mandatu na raty. Aby to zrobić, należy w pierwszej kolejności przelać opłatę skarbową w wysokości 10 zł na rachunek Urzędu Miasta Opola. Dopiero po tym można złożyć wniosek o spłatę ratalną oraz oświadczenie o stanie majątkowym. Uwaga! Decyzja o przyznaniu rat jest uznaniowa, a każdy wniosek rozpatrywany jest indywidualnie. Najczęstsze pytania Poniżej zebraliśmy najczęstsze pytania, jakie zadają kierowcy w temacie oraz mandatów: Po jakim czasie przedawnia się mandat? Mandat drogowy przedawnia się po 3 latach od momentu jego uprawomocnienia (przyjęcia). Jak rozłożyć mandat na raty? Aby móc spłacić mandat w formie ratalnej, należy złożyć specjalny wniosek o rozłożenie mandatu na raty. Zajmuje się tym Pierwszy Urząd Skarbowy w Opolu. Wniosek można złożyć w formie papierowej lub za pośrednictwem e-PUAP. Jak zapłacić mandat przelewem? Przelew za mandat możesz wykonać w banku, na poczcie lub przez Internet. Najprostszym sposobem jest opłata poprzez zalogowanie do internetowego konta bankowego lub konta w e-Urzędzie Skarbowym. Źródło: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/od-17-wrzesnia-wazne-zmiany-w-przepisach-ruchu-drogowego https://www.opolskie.kas.gov.pl/pierwszy-urzad-skarbowy-w-opolu/zalatwianie-spraw/mandaty/-/asset_publisher/7Em3/content/rachunek-na-ktory-wplacisz-mandat-karny https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/ministerstwo-sprawiedliwosci-konsekwentnie-zaostrza-kary-dla-pijanych-kierowcow https://limanowa.policja.gov.pl/kli/aktualnosci/aktualnosci/44447,Nowe-przepisy-konfiskata-samochodu-za-jazde-po-alkoholu.html https://opolska.policja.gov.pl/op/dzia/taryfikator-mandatow-i/4759,Taryfikator-mandatow-karnych.html https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/taryfikator-mandatow-dla-kierowcow-na-2024-r,525390.html

Wykres firmowych wydatków.
Ciekawostki i porady
23.08.2024
7 min

Amortyzacja samochodu osobowego w firmie: Kompleksowy przewodnik dla przedsiębiorców

Amortyzacja auta to proces rozliczania kosztów zakupu pojazdu przez firmę w czasie, poprzez stopniowe zaliczanie ich do kosztów uzyskania przychodu. W praktyce oznacza to, że przedsiębiorca, zamiast uwzględniać wydatek na samochód jednorazowo, może rozłożyć go na kilka lat. Dzięki temu firma obniża wysokość podatku dochodowego, co pozytywnie wpływa na jej płynność finansową. Zobacz też: Samochody hybrydowe – najpopularniejsze i najnowsze modele Co to jest amortyzacja samochodu? Amortyzacja samochodu firmowego to mechanizm, który pozwala na stopniowe zaliczanie kosztu nabycia pojazdu do kosztów firmowych. Oznacza to, że zamiast jednorazowego wydatku, jego wartość jest rozłożona na kilka lat. Proces ten wydaje się niezbędny, gdy wartość samochodu przekracza 10 000 zł, a pojazd ma być użytkowany w firmie przez okres dłuższy niż rok. Amortyzacja dotyczy zarówno nowych, jak i używanych samochodów wprowadzonych do ewidencji środków trwałych firmy. Amortyzacja przyspieszona vs liniowa – która lepsza? Przedsiębiorcy mają do wyboru kilka metod amortyzacji, z których najpopularniejsze to amortyzacja liniowa i amortyzacja przyspieszona. Każda z tych metod ma swoje zalety i wady, dlatego warto rozważyć, która z nich będzie lepsza dla danego przedsiębiorstwa. Amortyzacja liniowa Amortyzacja liniowa to najczęściej stosowana metoda, która polega na równomiernym rozłożeniu kosztów zakupu samochodu na określony okres. Stawka amortyzacyjna dla samochodów osobowych wynosi standardowo 20%, co oznacza, że pełna amortyzacja pojazdu następuje po pięciu latach1. Metoda liniowa jest prostsza do zastosowania i sprawdza się w przypadku nowych samochodów, gdzie zużycie pojazdu jest równomierne przez cały okres użytkowania. Jest to również preferowana metoda dla firm, które nie chcą obciążać swoich finansów zbyt dużymi odpisami w krótkim czasie. Amortyzacja przyspieszona Amortyzacja przyspieszona pozwala na szybsze zaliczenie kosztów zakupu samochodu do kosztów uzyskania przychodu. Stawka amortyzacyjna może być podwyższona do 28%, co skraca okres amortyzacji do nieco ponad 3 lat. Ta metoda jest korzystna dla firm, które intensywnie eksploatują swoje pojazdy lub potrzebują szybszego odliczenia kosztów1. Przyspieszona amortyzacja jest jednak bardziej skomplikowana w zastosowaniu i może wymagać dodatkowej dokumentacji, potwierdzającej intensywne użytkowanie samochodu. Dlatego przed jej wyborem należy przeanalizować specyfikę działalności i sposób użytkowania pojazdu. Zobacz ofertę leasingową na mamGO.pl Stawki amortyzacji – jak obliczyć? Stawki amortyzacji są kluczowym elementem w procesie amortyzacji samochodu. Standardowa stawka amortyzacyjna dla samochodów osobowych wynosi 20%, jednak w przypadku intensywnego użytkowania pojazdu możliwe jest zastosowanie wyższej stawki. Amortyzacja samochodu osobowego – 75 czy 100? Podczas obliczania odpisów amortyzacyjnych należy pamiętać, że istnieją różne limity amortyzacyjne w zależności od wartości pojazdu. Dla samochodów osobowych o wartości powyżej 150 000 zł (75 000 zł w przypadku leasingu operacyjnego), odpisy amortyzacyjne samochodu są ograniczone do tej kwoty. Oznacza to, że dla droższych pojazdów tylko część wartości może być amortyzowana w ramach kosztów uzyskania przychodu. Limity amortyzacyjne – na co zwrócić uwagę? Limity amortyzacyjne są ważnym aspektem, który należy uwzględnić przy planowaniu amortyzacji samochodu. Ograniczenia te dotyczą głównie wartości pojazdu oraz stawki amortyzacyjnej, którą można zastosować. Obecnie wysokość limitu amortyzacji uzależniona od rodzaju posiadanego pojazdu. Dla samochodów spalinowych jest to wartość 150 000 zł – powyżej tej kwoty odpisy amortyzacyjne nie stanowią kosztu, a dla pojazdów elektrycznych 225 000 zł – wówczas powyżej tej kwoty odpisy amortyzacyjne nie stanowią kosztu2. Odpisy od wartości przewyższającej tę wartość nie mogą być zaliczone jako koszty uzyskania przychodu, co oznacza, że przedsiębiorca może amortyzować jedynie część wartości pojazdu. Zobacz też: Jak zarejestrować samochód? Wskazówki Amortyzacja jednorazowa – kiedy możesz z niej skorzystać? Jednorazowa amortyzacja samochodu to opcja dostępna dla przedsiębiorców, którzy nabywają pojazd o wartości nieprzekraczającej 10 000 zł. W takim przypadku cała wartość samochodu może zostać zaliczona jako koszty uzyskania przychodu w jednym roku. Jest to korzystne rozwiązanie dla firm, które potrzebują szybkiego odliczenia kosztów i dysponują mniejszym budżetem na zakup auta. Jednorazowa amortyzacja może być szczególnie atrakcyjna dla małych firm oraz przedsiębiorców prowadzących działalność na mniejszą skalę. Dzięki temu mechanizmowi możliwe jest znaczne obniżenie podstawy opodatkowania w roku zakupu samochodu, co przekłada się na niższy podatek dochodowy. FAQ: Jak obliczyć amortyzację samochodu? Amortyzację samochodu oblicza się na podstawie wartości początkowej pojazdu oraz wybranej metody amortyzacyjnej. Wartość początkowa to cena nabycia auta, powiększona o dodatkowe koszty związane z jego przygotowaniem do użytku, takie jak transport, montaż czy rejestracja. Następnie stosuje się odpowiednią stawkę amortyzacyjną, która określa, jaka część wartości pojazdu zostanie odpisana w każdym roku. Ile trwa amortyzacja samochodu? Standardowy okres amortyzacji samochodu osobowego wynosi 5 lat przy zastosowaniu metody liniowej. W przypadku metody przyspieszonej okres ten może zostać skrócony do 3 lat i 7 miesięcy. Warto jednak pamiętać, że amortyzacja rozpoczyna się dopiero po wprowadzeniu samochodu do ewidencji środków trwałych i trwa do momentu zrównania sumy odpisów z wartością początkową pojazdu lub do jego sprzedaży. Na czym polega amortyzacja samochodu Amortyzacja to metoda pozwalająca na rozłożenie wartości aktywów trwałych, takich jak samochód osobowy, na koszty przedsiębiorstwa. Polega ona na systematycznym, miesięcznym rozliczaniu wydatków związanych z nabyciem pojazdu, który kosztował więcej niż 10 000 zł. Proces ten odbywa się poprzez odpisy amortyzacyjne, a ich wysokość zależy od rodzaju oraz specyfiki danego środka trwałego. Podsumowanie Amortyzacja samochodu to nieodłączny element zarządzania finansami w firmie, pozwalający na stopniowe rozliczanie kosztów zakupu pojazdu. Wybór odpowiedniej metody amortyzacji – liniowej lub przyspieszonej – zależy od specyfiki działalności oraz intensywności użytkowania samochodu. Przedsiębiorcy powinni także pamiętać o obowiązujących limitach amortyzacyjnych oraz możliwościach skorzystania z jednorazowej amortyzacji w przypadku tańszych pojazdów. Dzięki odpowiedniemu podejściu do amortyzacji, można efektywnie zarządzać kosztami i optymalizować wysokość płaconego podatku. Sprawdź też: Szybko i wygodnie – poznaj mamGO, platformę do zakupu i finansowania aut! Źródło: 1https://www.uniqa.pl/porady-komunikacja/amortyzacja-samochodu-osobowego-jak-amortyzowac-auto/ 2https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-amortyzacja-samochodu-osobowego-firmowego

Znak drogowy zielone auto Strefy Czystego Transportu
Ciekawostki i porady
04.06.2024
3 min

Warszawska Strefa Czystego Transportu: kto może wjechać bez mandatu?

Wprowadzenie Strefy Czystego Transportu (SCT) w Warszawie to ważna zmiana dla kierowców. Od 1 lipca 2024 r. do strefy będą mogły wjeżdżać tylko pojazdy spełniające określone normy emisji spalin. Jednak nie wszyscy kierowcy będą musieli się do tego stosować. Kto może liczyć na wyjątki i ulgi? Wprowadzenie SCT w Warszawie (SCT) to ważna zmiana dla kierowców. Od 1 lipca 2024 r. do Strefy Czystego Transportu wjazd będą miały tylko pojazdy spełniające określone normy emisji spalin. Oznacza to, że wjazd do SCT będzie zabroniony dla samochodów osobowych wyprodukowanych przed 1997 r. (benzyna) lub 2006 r. (diesel). Sprawdź także: Warszawa walczy ze smogiem! Rusza Strefa Czystego Transportu Wyłączenia Strefy Czystego Transportu Jednak nie wszyscy kierowcy będą musieli się stosować do nowego prawa. W SCT obowiązywać będą również wyjątki i ulgi. Do Strefy Czystego Transportu bez względu na normę emisji spalin wjazd będą miały: pojazdy specjalne, takie jak karetki pogotowia, straż pożarna czy policja, pojazdy historyczne, które mają co najmniej 30 lat i są zarejestrowane w Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy, pojazdy osób niepełnosprawnych, które są odpowiednio oznakowane. motocykle. Dodatkowo, osoby, które do końca 2023 r. ukończą 70 lat, a przed 1 stycznia 2024 r. byli właścicielami swoich pojazdów, będą wyłączone bezterminowo z zasad Strefy Czystego Transportu. Co najważniejsze, do 2027 r. z zasad obowiązujących w SCT zwolnieni będą nie tylko mieszkańcy strefy, ale wszystkie osoby opłacające podatek i zameldowane w stolicy. Reguły SCT dotyczyć ich będą dopiero od stycznia 2028 r. Osoby, które korzystają z wyjątków, muszą uzyskać nalepkę SCT do umieszczenia na przedniej szybie auta, wraz z wnioskiem o jej wydanie. Wymagane będzie złożenie dokumentów adekwatnych dla danego wyjątku, szczegółowo opisanych w uchwale. Jak uzyskać nalepkę SCT? Aby uzyskać nalepkę SCT, należy złożyć wniosek w Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy. Można go złożyć osobiście, pocztą lub przez Internet. Co powinien zawierać wniosek o nalepkę SCT? imię i nazwisko właściciela pojazdu, adres zamieszkania właściciela pojazdu, numer rejestracyjny pojazdu, rodzaj pojazdu, datę produkcji pojazdu, rodzaj wyjątku lub ulgi, z którego chce skorzystać właściciel pojazdu. Jakie dokumenty należy dołączyć do wniosku o nalepkę SCT? dowód rejestracyjny pojazdu, dokument potwierdzający prawo do zwolnienia lub ulgi, np. zaświadczenie o niepełnosprawności, zaświadczenie o zameldowaniu w Warszawie, zaświadczenie o złożeniu zeznania podatkowego w Warszawie w minionym roku. Wniosek o wydanie nalepki SCT jest bezpłatny. Jaki wpływ na kierowców ma wprowadzenie SCT? W pierwszym etapie strefy, od 1 lipca 2024 r., do SCT będą mogły wjeżdżać tylko pojazdy benzynowe spełniające co najmniej normę Euro 2 lub pojazdy z silnikiem Diesla spełniające co najmniej normę Euro 4. Oznacza to, że zakaz wjazdu obejmie około 2 proc. samochodów osobowych w Warszawie. Należy również podkreślić, że komunikacja miejska będzie mogła poruszać się po Strefie Czystego Transportu. Pojazdy do tego wytypowane również będą nisko- i zeroemisyjne. W drugim etapie strefy, od 1 stycznia 2028 r., do strefy będą mogły wjeżdżać tylko pojazdy benzynowe spełniające co najmniej normę Euro 5 lub pojazdy z silnikiem Diesla spełniające co najmniej normę Euro 6. Oznacza to, że zakaz wjazdu obejmie około 8 proc. samochodów osobowych w Warszawie. Kierowcy, którzy nie będą mogli spełnić wymagań SCT, będą musieli rozważyć wymianę pojazdu na bardziej ekologiczny lub rezygnację z wjazdu do strefy. Przyszłość Stref Czystego Transportu Wprowadzenie SCT ma szansę znacząco poprawić jakość powietrza w Warszawie. Szacuje się, że do 2025 r. strefa doprowadzi do redukcji połowy samochodowych emisji pyłów zawieszonych (PM) oraz do redukcji emisji tlenków azotu (NOX) w 2027 r. – to od 6 do 9 lat wcześniej niż w scenariuszu bazowym zakładającym brak strefy. Oznacza to, że SCT może przyczynić się do zmniejszenia ryzyka chorób układu oddechowego, układu krążenia oraz nowotworów. Dowiedz się więcej o ofercie pojazdów oraz wygodnych narzędziach finansowych na mamGO.pl https://mamgo.pl/ Źródło: https://sctwarszawa.pl/faq/ https://warszawa19115.pl/-/strefa-czystego-transportu-sct-

Warszawska mapa Strefy Czystego Transportu
Ciekawostki i porady
04.06.2024
12 min

Warszawa walczy ze smogiem! Rusza Strefa Czystego Transportu

Od lipca 2024 roku do centrum Warszawy będą mogły wjeżdżać pojazdy spełniające określone normy emisji spalin. Strefa Czystego Transportu to szansa na zdrowsze powietrze i lepszą jakość życia mieszkańców. Dowiedz się więcej o SCT i poznaj etapy jej wdrażania. Sprawdź też: Warszawska Strefa Czystego Transportu: kto może wjechać bez mandatu? Jedną z kluczowych cech stołecznej Strefy Czystego Transportu (SCT) jest elastyczność we wprowadzaniu zmian, realizowanych zgodnie z planem rozłożonym na kilka lat. Obszar SCT obejmie 37 kilometrów kwadratowych, spośród 513 km całkowitej powierzchni stolicy. Planowane jest pięć etapów wdrażania strefy, zaczynając od lipca 2024 r., a następnie stopniowo podnosząc wymagania dotyczące norm emisji spalin co dwa lata. W kontekście SCT istnieją konkretne wymogi, które muszą być spełnione przez pojazdy wjeżdżające na wyznaczony obszar. Obejmują one normy emisji spalin (normy emisji Euro), związane z datą produkcji pojazdu. Oczywiście w strefie będą mogły poruszać się różne rodzaje pojazdów, niezależnie od rodzaju napędu, o ile spełniają ustalone normy. Wielkość strefy czystego transportu w Warszawie Zgodnie z przyjętym planem (7 grudnia 2023 r. przez Radę Miasta st. Warszawy) Strefa Czystego Transportu obejmie obszar całości Śródmieścia oraz fragmenty dzielnic centralnych miasta. Jej granice zostaną wytyczone następująco: aleją Prymasa Tysiąclecia – od Alej Jerozolimskich do połączenia z linią kolejową nr 20 w rejonie ul. Czorsztyńskiej; liniami kolejowymi nr 20, 501, 9 i 7; ulicą Wiatraczną; aleją Stanów Zjednoczonych; Mostem Łazienkowskim; aleją Armii Ludowej; ulicą Wawelską; ulicą Kopińską od ul. Wawelskiej do ulicy ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały”; ulicą ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały”; Alejami Jerozolimskimi od ul. ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały” do alei Prymasa Tysiąclecia. Całkowita powierzchnia SCT wyniesie 37 km kw., co stanowi 7 proc. całkowitej powierzchni miasta (pierwotna i znacznie ambitniejsza wersja strefy obejmował 20 proc. powierzchni metropolii). Ulice stanowiące granice SCT znajdą się poza obszarem przeznaczonym dla czystego transportu1. Etapy SCT w Warszawie Od lipca 2024 pojazdy benzynowe (w tym zasilane LPG) będą musiały spełniać normę Euro lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 1997 r. (maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia strefy – 27 lat). W przypadku pojazdów z silnikiem Diesla, wymagana będzie norma Euro 4 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż 2006 r. (maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia strefy – 18 lat). Etap drugi (2026 r.) Kolejny krok to zaostrzenie norm emisji. Pojazdy benzynowe (w tym zasilane LPG) będą musiały spełniać normę Euro 3 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2001 r. (maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia – 25 lat). W przypadku pojazdów z silnikami Diesla, wymagana będzie norma Euro 5 lub bycie wyprodukowany nie wcześniej niż w 2010 r. (maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia – 16 lat). Etap trzeci (2028 r) Kolejne podwyższenie wymagań obejmie pojazdy benzynowe (w tym zasilane LPG) normą Euro 4 lub wyprodukowane nie wcześniej niż 2006 r. (maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia – 22 lat), a także pojazdy z silnikiem Diesla z normą Euro 6 lub produkcją nie wcześniej niż 2015 r. (maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia – 13 lat). Etap czwarty (2030 r.) W 2030 r. normy zostaną jeszcze bardziej zaostrzone. Pojazdy benzynowe (w tym zasilane LPG) będą musiały spełniać normę Euro 5 lub ich rok produkcji nie będzie mógł być wcześniejszy niż 2010 r. (maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia – 20 lat), natomiast pojazdy z silnikami Diesla z normą Euro 6dT lub produkcją od 2019 r. (maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia – 11 lat). Etap piąty (2032 r.) Ostateczny etap wprowadzenia SCT przewiduje, że pojazdy benzynowe (w tym zasilane LPG) muszą spełniać normę Euro 6 lub być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2015 r., (maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia – 17 lat), a pojazdy z silnikiem Diesla z normą Euro 6d lub rokiem produkcji od 2021 r. (maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia – 11 lat) 2. Szukasz finansowania samochodu? Zerknij tu: https://mamgo.pl/finansowanie Kogo w Strefie Czystego Transportu zakaz nie dotyczy? Zgodnie z grudniową decyzją Radnych, do końca 2027 roku zwolnieni z zasad obowiązujących w Strefie Czystego Transportu będą nie tylko mieszkańcy obszaru, ale wszyscy płacący podatki i zameldowani w stolicy. Wymogi SCT będą dotyczyć ich dopiero od stycznia 2028 roku, co oznacza, że nie będą mogli poruszać się pojazdami z silnikiem Diesla starszymi niż 13 lat i pojazdami benzynowymi starszymi niż 22 lata. W przypadku firm będą brane pod uwagę podatek CIT i siedziba przedsiębiorstwa. Pozostałe osoby od lipca 2024 roku nie będą mogły poruszać się pojazdami z silnikiem Diesla starszymi niż 18 lat i pojazdami benzynowymi starszymi niż 27 lat. Dodatkowy wyjątek zostanie wprowadzony dla seniorów (osób, które do końca 2023 roku ukończą 70 lat), pod warunkiem, że byli oni już właścicielami swoich pojazdów przed przyjęciem uchwały o SCT. Osoby powyżej 70-tego roku życia, spełniające określone warunki, będą zwolnione bezterminowo z zasad obowiązujących w ramach strefy. Należy także podkreślić, że zasady SCT nie obejmą również posiadaczy pojazdów zabytkowych. Dodatkowe wyłącznie z wymogów wjazdu przewidziano dla określonych kategorii pojazdów: Wyjątki ustawowe, takie jak pojazdy służbowe (np. pogotowie, policja, straż pożarna, straż graniczna), pojazdy przewożące osoby z niepełnosprawnością oraz inne specjalne przypadki (np. autobus szkolny z wycieczką). Wyjątki gminne, które obejmują pojazdy zabytkowe i historyczne, spełniające kryteria stosowane przez ubezpieczycieli oraz specjalne pojazdy, takie jak pomoc drogowa czy karawan pogrzebowy. Wyjątki gminne okazjonalne, np. sytuacje losowe, takie jak konieczność dojazdu do szpitala, lekarza lub miejsca zdawania matury (przepustka do wykorzystania przez 4 dni w roku) 2. Zalety SCT w Warszawie Skłonienie posiadaczy pojazdów, które generują największe zanieczyszczenia powietrza, do zrezygnowania z wjazdu na obszar Strefy Czystego Transportu mogłoby znacząco zmniejszyć emisję niepożądanych substancji. Z analiz Najwyższej Izby Kontroli z 2014 roku wynika, że ruch samochodowy odpowiada za 63 emisji pyłów PM10 w Warszawie. Te cząsteczki o średnicy poniżej 10 mikrometrów, których wdychanie może prowadzić do różnych dolegliwości, takich jak kaszel, trudności z oddychaniem a nawet choroby, stanowią istotne zagrożenie dla zdrowia. Dodatkowo, raport NIK z 2018 roku wskazuje, że aż 75 proc. tlenków azotu (NOX) w Warszawie pochodzi z zanieczyszczeń transportowych. W opracowaniu Międzynarodowej Rady ds. Czystego Transportu (ICCT) z lutego 2023 roku pt. „Warszawska Strefa Czystego Transportu”: potencjalne korzyści dla jakości powietrza i zmiany dla kierowców” eksperci oszacowali (bazując na rzeczywistych emisjach spalin), że w pierwszym etapie warszawska SCT dotknęłaby jedynie 2 proc. samochodów osobowych. Pomimo tego, wprowadzenie strefy spowodowałoby obniżenie emisji tlenków azotu (NOX) o 11 proc. i pyłów (PM) o 23 proc. Wymiana pojazdów o najwyższej emisji (na bardziej ekologiczne) w Strefie Czystego Transportu mogłaby efektywnie zredukować zanieczyszczenia spowodowane przez pojazdy mechaniczne. Warszawski Ratusz przywołuje przykład Berlina, gdzie wprowadzenie drugiego etapu Umweltzone (odpowiednik polskich SCT) doprowadziło, według szacunków władz miasta, do spadku emisji cząstek stałych o 50 proc. i tlenków azotu o około 20 proc. w 2010 roku. Zgodnie z analizą ICCT opublikowaną w listopadzie 2023 roku w raporcie TRUE Initiative, wprowadzenie warszawskiej Strefy Czystego Transportu przyczyniłoby się do redukcji połowy emisji pyłów zawieszonych (PM) do 2025 roku i tlenków azotu (NOX) do 2027 roku, co byłoby osiągnięte 6 do 9 lat wcześniej niż w scenariuszu bazowym zakładającym brak strefy3. Ponadto, z wyników analizy emisji pojazdów na ulicach Warszawy, przeprowadzonej jesienią 2020 roku przez zespół naukowców z ICCT wynika, że głównym źródłem zanieczyszczeń są starsze samochody, zwłaszcza te napędzane silnikami Diesla. Badania obejmujące blisko 150 tysięcy pojazdów wykazały, że auta wyprodukowane przed rokiem 2006, mimo stanowienia jedynie 17 proc. całego parku pojazdów, generowały aż 37 proc. emisji tlenków azotu (NOx) i 52 proc. emisji pyłów (PM)4. W trosce o życie i zdrowie mieszkanek i mieszkańców, stołeczny ratusz argumentuje wprowadzenie strefy podpierając się także przykładami z Anglii, Belgii, Francji czy Hiszpanii. Zdaniem prezydenta Warszawy wprowadzenie LEZ (z ang. Low Emission Zone) w Londynie sprawiło, że stężenie tlenków azotu w powietrzu spadło aż o 46 proc., co przełożyło się też na radykalny spadek liczby dzieci trafiających do szpitali z astmą. W Brukseli stężenia spadły o 25 proc., w Paryżu – o 23 proc. Także w Barcelonie, która – tak jak Warszawa – przewidziała w pierwszym etapie szereg ulg i wyjątków ułatwiających mieszkańcom dostosowanie się do nowej rzeczywistości, spadek stężenia tych szkodliwych substancji wyniósł 11 proc. Tylko w pierwszym roku! Monitoring - wjazd do Strefy Czystego Transportu Z danych stołecznego ratusza wynika, że wjazd do Strefy Czystego Transportu dla ok. 95 proc. pojazdów będzie weryfikowany poprzez dostęp do Centralnej Ewidencji Pojazdów. W tym przypadku nie będą potrzebne żadne naklejki na szybę pojazdu (obecność specjalnej nalepki będzie obowiązkowa w przypadku starszych pojazdów oraz pojazdów należących do seniorów). Władze Warszawy planują zastosowanie zróżnicowanego systemu kontroli na obszarze SCT, obejmującego patrole kontrolujące pojazdy zarówno w ruchu wewnątrz strefy, jak i na jej wlotach. Dodatkowo, przewiduje się utrzymanie istniejącego systemu kamer na wjeździe do strefy (system może być rozbudowany). Za nieprzestrzeganie zakazu wjazdu do Strefy Czystego Transportu w stolicy, grozić będzie kara grzywny do 500 złotych. SCT to zdrowsze powietrze Wprowadzenie SCT w Warszawie przyniesie liczne korzyści dla jakości powietrza, a harmonogram wprowadzania etapów pozwoli uniknąć zakupu pojazdów o niższych normach emisji przed ich naturalnym cyklem wymiany. Ewentualne zmiany w planie strefy będą wynikiem monitorowania i oceny skutków wprowadzanych etapów. Władze Warszawy zapewnią system wsparcia finansowego dla osób i firm dostosowujących się do nowych wymogów, a także zainwestują w rozwój infrastruktury transportu publicznego. Warszawska Strefa Czystego Transportu stanowi znaczący krok w kierunku zrównoważonego rozwoju miasta, mającego pozytywny wpływ na zdrowie mieszkańców i środowisko naturalne. Długofalowe korzyści obejmują nie tylko poprawę jakości powietrza, ale także zredukowanie zależności od pojazdów z tradycyjnymi silnikami spalinowymi, co sprzyja rozwojowi nowoczesnych i ekologicznych środków transportu. Strefa czystego transportu to nie tylko środek zaradczy, ale i wizja zrównoważonego miasta. Dowiedz się więcej o ofercie pojazdów oraz wygodnych narzędziach finansowych na mamGO.pl. 1https://sctwarszawa.pl/faq/ 2 https://warszawa19115.pl/-/strefa-czystego-transportu-sct- 3 https://um.warszawa.pl/-/strefa-czystego-transportu-rekomendacje-naukowcow 4 https://um.warszawa.pl/-/warszawa-wprowadzi-strefe-czystego-transportu-ruszaja-konsultacje-spoleczne

Kontakt

Masz pytanie?

Zadzwoń+48 519 988 355+48 22 134 00 08

Infolinia czynna:8:00 - 19:00 w dni robocze

Napisz do nas wiadomość

Otwórz formularz

Znajdź odpowiedzi na pytania

Przejdź do FAQ