Technologia01.10.20255 min czytaniaAutor: BNP Paribas GSC

Peugeot 408 GT, nowoczesność, która przyciąga spojrzenia

Peugeot 408 GT
autor zdjęcia: BNP Paribas GSC

Francuska marka znów zaskakuje. Nowy Peugeot 408 nie tylko przyciąga wzrok futurystycznym designem, ale także imponuje nowoczesną technologią, ekologicznymi napędami i komfortem klasy premium. Ten samochód nie próbuje się dopasować — on sam wyznacza trendy.

Peugeot 408 – design, który nie pozwala przejść obojętnie

Peugeot 408 to jeden z tych samochodów, które już na pierwszy rzut oka wywołują efekt „wow”. Z jednej strony to dynamiczna sylwetka fastbacka z nisko poprowadzoną linią dachu, z drugiej – muskularne nadwozie crossovera, a wszystko podane w eleganckiej formie limuzyny. Francuzi znów udowadniają, że potrafią projektować auta, które wzbudzają emocje. Z przodu uwagę przyciągają agresywne reflektory z „kłami lwa” i ogromna osłona chłodnicy z nowym logo marki. Tył to klasyka Peugeot – światła LED z efektem pazurów, które wyglądają jak podpis drapieżnika.

 

Stylistyka 408-ki zrywa z rutyną i buduje nową kategorię wizualną w segmencie C. Niespotykane wzory felg, ostre przetłoczenia i proporcje przypominające auta koncepcyjne czynią z tego modelu auto, które nie ma aktualnie konkurencji na rynku. To samochód dla tych, którzy nie chcą wtapiać się w tłum — i dokładnie o to chodziło projektantom marki Peugeot.

Wymiary i wnętrze – praktyczność w stylu coupe

Choć Peugeot 408 wygląda jak sportowe coupe, jego rozmiary i funkcjonalność odpowiadają praktycznemu crossoverowi. Auto mierzy 468,7 cm długości, a więc jest dłuższe niż większość kompaktów, co przekłada się na przestronne wnętrze i duży bagażnik. W standardowej wersji oferuje 536 litrów pojemności, a po złożeniu tylnych siedzeń aż 1611 litrów. W przypadku hybryd i elektryka ten wynik jest nieco niższy, ale wciąż bardzo użyteczny – odpowiednio do 1545 litrów.

 

Kabina to pokaz francuskiego kunsztu. Kierowca zasiada w i-Cockpicie nowej generacji z kompaktową kierownicą i dwoma ekranami – cyfrowym zestawem wskaźników oraz 10-calowym ekranem dotykowym z wirtualnymi przyciskami i-Toggles. Materiały wykończeniowe – od tapicerki po panele dekoracyjne – stoją na bardzo wysokim poziomie. Komfort jazdy zapewniają m.in. fotele ze sportowym wyprofilowaniem i rozbudowany pakiet asystentów jazdy.

Silniki i osiągi – od benzyny po pełną elektryczność

Peugeot 408 oferuje trzy różne układy napędowe, z których każdy odpowiada innym potrzebom kierowców. Podstawowy to 1.2-litrowy silnik benzynowy z układem mild hybrid 48V, który generuje 136 KM i zużywa zaledwie 5,1-5,2 l/100 km. Przyspieszenie do 100 km/h w 9,4 s czyni go wystarczająco dynamicznym na co dzień. Dla osób szukających więcej mocy – i ekologii – przygotowano wersję plug-in hybrid o łącznej mocy 225 KM. W trybie elektrycznym potrafi przejechać nawet 63 km, a średnie spalanie to imponujące 1,4-1,5 l/100 km.

 

Nowością w ofercie jest wersja w pełni elektryczna. Peugeot 408 Electric generuje 213 KM i 345 Nm momentu obrotowego. Dzięki akumulatorowi o pojemności 58 kWh oferuje zasięg do 453 km, a średnie zużycie energii oscyluje wokół 15,1-15,3 kWh/100 km. To propozycja dla tych, którzy chcą w pełni przesiąść się na elektromobilność bez kompromisów.

 

Zobacz też: Żółte kontrolki w samochodzie – co oznaczają?

Wyposażenie Allure i GT – zaawansowanie bez kompromisów

Peugeot 408 dostępny jest w dwóch poziomach wyposażenia – Allure i GT. Już podstawowy Allure to wysoki standard, obejmujący m.in. system bez kluczykowy, kamerę cofania, klimatyzację dwustrefową, tempomat adaptacyjny, 10-calowy ekran multimedialny i rozbudowany zestaw systemów bezpieczeństwa. Wersje hybrydowe i elektryczne dodatkowo oferują nawigację, zdalne zarządzanie ładowaniem i dostęp do aplikacji MyPeugeot.

 

Wersja GT podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej. Otrzymujemy tu reflektory Matrix LED, pakiet Sport Drive z usportowioną charakterystyką jazdy, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, tapicerkę z elementami skóry ekologicznej oraz bogatsze oświetlenie wnętrza. GT wyróżnia się także dodatkowymi akcentami stylistycznymi, jak perforowana kierownica, aluminiowe nakładki czy logo marki na błotnikach.

First Edition – limitowana wersja dla pierwszych użytkowników

W ramach premiery Peugeot 408 oferowany był również w specjalnej edycji First Edition, dostępnej wyłącznie online. To najbardziej ekskluzywna i doposażona wersja modelu, bazująca na najmocniejszym układzie hybrydowym plug-in o mocy 225 KM. Wyróżnia się unikalnym lakierem Obsession Blue, czarnymi detalami oraz bogatym wyposażeniem – od matrycowych świateł LED po ekskluzywne elementy wnętrza.

 

First Edition zawierał również pakiet „elektryczny” – w tym ładowarkę Easy Wallbox oraz kartę przedpłaconą na 200 kWh w sieci GreenWay. Peugeot 408 First Edition to nie tylko wyjątkowy model, ale też zapowiedź nowej ery sprzedaży samochodów – w pełni cyfrowej, dostępnej z poziomu własnego salonu. Taki ruch marki pokazuje, że nowoczesność nie kończy się na napędzie.

 

Sprawdź też: Szybko i wygodnie poznaj mamGO, platformę do zakupu i finansowania aut!

 

Źródło:

1 https://www.wyborkierowcow.pl/peugeot-408-cena-wersje-cennik/

2 https://autokult.pl/peugeot-408-czyli-jak-polaczyc-skrajnosci,6819357533808769a

Kontakt

Masz pytanie?

Zadzwoń+48 519 988 355+48 22 134 00 08

Infolinia czynna:8:00 - 19:00 w dni robocze

Napisz do nas wiadomość

Znajdź odpowiedzi na pytania

Przejdź do FAQ