Technologia01.10.20255 min czytaniaAutor: BNP Paribas GSC

Kia Ceed SW – funkcjonalne kombi z Korei. Poznaj jego zalety!

Kia Ceed SW – funkcjonalne kombi z Korei
autor zdjęcia: BNP Paribas GSC

Kia Ceed SW to model, który idealnie łączy funkcjonalność nadwozia kombi z nowoczesną technologią i jakością wykonania. To samochód zaprojektowany z myślą o europejskich użytkownikach – rodzinach, przedstawicielach handlowych, a także osobach szukających kompaktowego, ale przestronnego auta na co dzień. Od pierwszej generacji aż po aktualną wersję Ceed SW udowadnia, że koreańska marka doskonale rozumie potrzeby kierowców ze Starego Kontynentu.

Historia modelu Kia Ceed SW

Pierwsza generacja Ceeda zadebiutowała w 2006 roku i była przełomem dla marki Kia – to właśnie ten model zapoczątkował nowy rozdział w historii firmy. Ceed był pierwszym autem zaprojektowanym i produkowanym w Europie – konkretnie w słowackiej Żylinie. Równocześnie z wersją hatchback w ofercie pojawiła się wersja kombi – Ceed SW, która już wtedy wyróżniała się pojemnością bagażnika i atrakcyjną ceną.

 

Druga generacja (2012–2018) kontynuowała tę strategię, wprowadzając nowocześniejszą stylistykę, lepsze wykończenie wnętrza oraz bardziej zaawansowane jednostki napędowe. Ceed, także w wersji SW zyskał uznanie m.in. wśród flot dzięki trwałości,  praktyczności i 7 -letniej gwarancji. Od 2018 roku w ofercie znajduje się trzecia generacja Ceeda – można powiedzieć, że jeszcze bardziej dopracowana, z szeroką gamą systemów bezpieczeństwa i nowoczesnym designem. W 2021 roku auto przeszło subtelny lifting i wciąż pozostaje w produkcji - dostępne w kilku poziomach wyposażenia i z dwoma silnikami benzynowymi.

 

Należy także wspomnieć, że w 2018 roku z nazwy modelu (pierwotnie Cee’d) zniknął apostrof. Kia podjęła tę decyzję, aby uprościć pisownię i ujednolicić nazwę modelu, zwłaszcza w przypadku wersji trzydrzwiowej, która wcześniej nosiła nazwę „Pro Cee'd”.

Przestrzeń i funkcjonalność - przewaga wersji SW

To, co zawsze wyróżniało wersję kombi Ceeda, to ogromna praktyczność. Już w pierwszej generacji Ceed SW oferował 534 litry pojemności bagażnika – więcej niż wiele ówczesnych modeli z segmentu C. Druga generacja nieco zmniejszyła ten wynik (528 l), ale zyskała na lepszym wykorzystaniu przestrzeni i praktycznych dodatkach jak płaska podłoga czy schowek pod nią.

 

Trzecia generacja poszła o krok dalej – aktualnie oferowany model zapewnia 625 litrów przestrzeni bagażowej w standardzie i aż 1694 litry po złożeniu tylnej kanapy. To wartości, które spokojnie pozwalają na spakowanie się na dłuższy urlop z rodziną, a w codziennym użytkowaniu ułatwiają przewóz większych zakupów, wózka dziecięcego czy nawet roweru.

 

Należy przy tym zauważyć, że wersja SW nie różni się rozstawem osi od hatchbacka (265 cm), ale dzięki dłuższemu nadwoziu (460 cm) zapewnia więcej miejsca na bagaże, nie tracąc przy tym nic z komfortu jazdy.

 

Zobacz też: Żółte kontrolki w samochodzie – co oznaczają?

Silniki i osiągi Ceeda SW - kiedyś diesel, dziś benzyna z turbo

W historii Ceeda znajdziemy szeroką gamę jednostek napędowych – od prostych wolnossących benzyn, przez trwałe diesle, aż po nowoczesne silniki z turbodoładowaniem.

 

I generacja (2006–2012) była oferowana z silnikami benzynowymi 1.4, 1.6 i 2.0 CVVT, które słynęły z prostoty konstrukcji i niskich kosztów serwisowania. Alternatywą były diesle 1.6 i 2.0 CRDi – bardzo cenione przez kierowców pokonujących długie trasy. Wersje z dieslem były szczególnie popularne wśród flot i przedstawicieli handlowych, tym bardziej, że podstawowe odmiany wysokoprężne nie miały np. dwumasowego koła zamachowego, co obniżało koszty serwisu.

 

II generacja (2012–2018) wprowadziła nowocześniejsze jednostki, m.in. benzynowe 1.6 GDi z bezpośrednim wtryskiem oraz 1.0 T-GDI – litrowy silnik z turbodoładowaniem, który zyskał sporo uznania za dobre osiągi przy niskim spalaniu. Nadal dostępne były też diesle, w tym ceniony 1.6 CRDi, który łączył niskie spalanie z niezłą dynamiką i trwałością.

 

III generacja (od 2018) stopniowo rezygnowała z silników wysokoprężnych. Aktualnie w ofercie znajdziemy wyłącznie jednostki benzynowe:

 

  • T-GDI (100 KM) – 3-cylindrowy silnik z 6-biegową skrzynią manualną

  • 1.5 T-GDI (140 KM) – dostępny z manualem lub 7-biegowym automatem DCT.

 

Mocniejsza jednostka zapewnia przyzwoite osiągi: sprint do 100 km/h w ok. 9,9 s i maksymalną prędkość bliską 200 km/h, przy zachowaniu umiarkowanego zużycia paliwa (ok. 5,7–6,4 l/100 km). Brak diesla to znak czasów, ale silniki benzynowe są ciche, dynamiczne i sprawdzone w codziennej eksploatacji.

 

Zobacz też: Jak zarejestrować samochód? Wskazówki

Wyposażenie - komfortowe już w bazowej wersji

Kia przyzwyczaiła klientów do bogatego wyposażenia, i nie inaczej jest w przypadku Ceeda SW. Już podstawowa wersja „S” oferuje m.in.:

 

  • 10,25-calowy ekran dotykowy z nawigacją i obsługą Android Auto / Apple CarPlay

  • kamerę cofania i czujniki parkowania

  • systemy bezpieczeństwa: autonomiczne hamowanie, asystent pasa ruchu, system zmęczenia kierowcy

  • klimatyzację manualną, elektryczne szyby i lusterka.

 

Wyższe wersje (M, Tribute, L, GT Line) oferują jeszcze więcej: podgrzewane fotele i kierownicę, tapicerkę z elementami skóry, automatyczną klimatyzację dwustrefową, system Smart Key, aktywny tempomat czy nagłośnienie JBL. Wersje kombi mają też praktyczne dodatki: roletę bagażnika, siatkę oddzielającą przestrzeń oraz schowek w podłodze.

Wnętrze i bagażnik - przestronne i ergonomiczne

Kabina Kia Ceed SW to przykład dobrze przemyślanego projektu – przestrzeń dla pasażerów (szczególnie z tyłu) jest wystarczająca także dla wyższych osób, a ergonomiczne fotele i funkcjonalna deska rozdzielcza uprzyjemniają każdą podróż. W wyższych wersjach znajdziemy nowoczesne zegary cyfrowe, indukcyjne ładowarki i duże ekrany multimedialne.

 

Ale największe atuty skrywa bagażnik – jego 625 litrów to wynik, który robi wrażenie nawet w porównaniu z SUV-ami. Po złożeniu siedzeń zyskujemy niemal 1700 litrów przestrzeni, a dzięki płaskiej podłodze i dodatkom w postaci zaczepów, rolet i podłokietnika z uchwytami, codzienne użytkowanie staje się naprawdę komfortowe.

Typowe usterki i trwałość

Kia Ceed SW uchodzi za auto trwałe i dobrze znoszące intensywną eksploatację. Starsze generacje cierpiały na kilka typowych problemów – korozję nadkoli i drzwi, zużycie łączników stabilizatora czy sporadyczne problemy z elektroniką. W II generacji pojawiły się również skargi na słaby lakier i zacinające się kamery cofania.

 

Trzecia generacja została pod tym względem solidnie poprawiona – jakość materiałów i montażu stoi na wysokim poziomie, a usterki są raczej drobne. Wielką zaletą Ceeda – zwłaszcza wersji z manualem – jest prosta mechanika, relatywnie niskie koszty serwisowania i szeroka dostępność części, choć nie tak różnorodna jak u niemieckich konkurentów z tego samego segmentu.

Dlaczego warto wybrać używaną Kia Ceed SW

Na rynku wtórnym Kia Ceed SW to jeden z bardziej opłacalnych wyborów w segmencie kompaktowych kombi. Samochód oferuje dużą przestrzeń, bogate wyposażenie i trwałe jednostki napędowe. Dzięki długiej, 7-letniej gwarancji, wiele egzemplarzy było regularnie serwisowanych w ASO, co zwiększa ich wartość i wiarygodność.

 

Dodatkowo Ceed SW nie jest autem „modnym” w złym tego słowa znaczeniu – nie padał tak często ofiarą cofania liczników czy intensywnego, nieudokumentowanego użytkowania jak niektóre niemieckie kompakty. Jeśli zatem szukasz rodzinnego, praktycznego i niezawodnego kombi w rozsądnej cenie – Kia Ceed SW zdecydowanie powinna znaleźć się na Twojej liście.

 

Szukasz finansowania samochodu? Zerknij tu: https://mamgo.pl/finansowanie

 

Źródło:

 

1. https://www.wyborkierowcow.pl/uzywana-kia-ceed-i-ed-2006-2012-opinie-dane-techniczne-typowe-usterki/

2. https://www.wyborkierowcow.pl/uzywana-kia-ceed-ii-2012-2018-opinie-dane-techniczne-typowe-usterki/

Kontakt

Masz pytanie?

Zadzwoń+48 519 988 355+48 22 134 00 08

Infolinia czynna:8:00 - 19:00 w dni robocze

Napisz do nas wiadomość

Znajdź odpowiedzi na pytania

Przejdź do FAQ